تلاش اتحادیه اروپا برای وادارکردن شرکت ها به پشتیبانی ۵ ساله از گوشی ها - تکفارس 
تلاش اتحادیه اروپا برای وادارکردن شرکت ها به پشتیبانی ۵ ساله از گوشی ها - تکفارس 

تلاش اتحادیه اروپا برای وادارکردن شرکت ها به پشتیبانی ۵ ساله از گوشی ها

مهدی حلوائی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - 19:05
اتحادیه اروپا

قانون‌گذاران اتحادیه‌ی اروپا به‌تازگی قانون جدیدی را پیشنهاد داده‌اند که بر اساس آن، سازندگان گوشی‌های هوشمند موظف خواهند بود تا ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی و ۳ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل را برای تمامی گوشی‌های خود ارائه دهند. همچنین این به‌روزرسانی‌ها حداکثر باید تا ۲ ماه پس از عرضه‌ی گوشی‌ها در دسترس کاربران قرار بگیرد.

مطالب مرتبط:

در صورتی که این قانون پیشنهادی توسط کمیسیون اروپا تایید شود، نحوه‌ی پشتیبانی شرکت‌ها از گوشی‌های خود به‌طور کلی تغییر پیدا خواهد کرد. در حال حاضر تنها سامسونگ و گوگل تا ۵ سال از گوشی‌های اندرویدی خود پشتیبانی امنیتی می‌کنند اما این موضوع شامل حال تمام گوشی‌های دو شرکت یادشده نمی‌شود. علاوه بر این موضوع، سامسونگ تنها شرکتی است که تا چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای محصولات خود ارائه می‌دهد.

اندروید

بدون شک اتحادیه‌ی اروپا قدرت لازم برای وادارکردن شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند به ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های بیشتر نه تنها برای گوشی‌های پرچمدار بلکه گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی را دارد. قانون پیشنهادی اتحادیه‌ی اروپا همچنین به لزوم عدم تضعیف باتری پس از دریافت به‌روزرسانی‌های جدید و همچنین عدم ایجاد تغییر در عملکرد گوشی در صورت دریافت‌نکردن به‌روزرسانی نیز اشاره داشته است.

قانون یادشده همچنین از شرکت‌ها می‌خواهد که قطعات مورد نیاز گوشی‌ها و تبلت‌ها مانند باتری، نمایشگر، دوربین‌ها، درگاه شارژ و غیره تا ۵ سال در دسترس کاربران باشد. در حال حاضر کمیسیون اروپا در حال بررسی این قانون می‌باشد اما انتظار می‌رود که حداکثر تا ۱۲ ماه آینده شاهد رسمی‌شدن آن باشیم.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید