انویدیا RTX 4080 در دو نسخه ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی به بازار عرضه می شود - تکفارس 
انویدیا RTX 4080 در دو نسخه ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی به بازار عرضه می شود - تکفارس 

انویدیا RTX 4080 در دو نسخه ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی به بازار عرضه می شود

مهدی حلوائی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - 14:32
انویدیا RTX 4080

بر اساس گزارش MEGAsizeGPU، انویدیا کارت گرافیک RTX 4090 را در یک نسخه‌ی ۲۴ گیگابایتی (حافظه‌ی GDDR6X) با برد مدار چاپی ۱۴ لایه به بازار عرضه خواهد کرد. این افشاگر همچنین اطلاعاتی را در خصوص کارت RTX 4080 منتشر کرده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط:

به‌گفته‌ی MEGAsizeGPU، انویدیا در RTX 4080 از دو برد مدار چاپی متفاوت استفاده خواهد کرد. نسخه‌ی اول از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6X با مدار ۱۲ لایه بهره برده و نسخه‌ی دیگر نیز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6X با مدار ۱۰ لایه مجهز خواهد شد. هرچند که تا به حال گزارشی در خصوص نسخه‌ی ۱۰ گیگابایتی RTX 4080 منتشر نشده بود اما انویدیا کارت RTX 3080 را نیز در دو نسخه‌ی ۱۲ و ۱۰ گیگابایتی به بازار عرضه کرده بود.

همچنین از آن‌جایی که گفته می‌شود نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی کارت RTX 4080 از باس ۲۵۶ بیتی بهره می‌برد، انتظار می‌رود که نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی این کارت نیز به رابط باس ۱۹۲ بیتی مجهز شود که عدد بسیار کمی برای یک کارت پرچمدار به حساب می‌آید. از این رو احتمالاً انویدیا فرکانس این کارت را افزایش خواهد داد و در آن از فناوری فشرده‌سازی حافظه‌ی جدید خود استفاده خواهد کرد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید