حمله سایبری به سرویس تاکسی آنلاین یاندکس در روسیه باعث ایجاد ترافیک سنگین در خیابان های مسکو شد - تکفارس 
حمله سایبری به سرویس تاکسی آنلاین یاندکس در روسیه باعث ایجاد ترافیک سنگین در خیابان های مسکو شد - تکفارس 

حمله سایبری به سرویس تاکسی آنلاین یاندکس در روسیه باعث ایجاد ترافیک سنگین در خیابان های مسکو شد

افشین نوری
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - 09:14
یاندکس

در حالیکه سرویس‌های تاکسی آنلاین باعث راحتی مردم شده است اما این سرویس‌ها دارای ضعف‌هایی نیز هستند که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی بشود. به‌تازگی گروهی از توریست‌ها در شهر مسکو روسیه با ترافیک سنگینی مواجه شدند که دلیل آن اختلال گسترده در سرویس تاکسی آنلاین یاندکس بود.

مسکو در حال حاضر دومین شهر پرترافیک دنیاست و مردم این شهر در اغلب اوقات با مشکل ترافیک روبه‌رو هستند. اما ترافیک سنگینی که اینبار در خیابان‌های این شهر اتفاق افتاد، به‌خاطر یک حمله سایبری گسترده توسط گروهی از هکرهای ناشناخته بود.

این حمله هکری به سرویس تاکسی یاندکس باعث شد تا صدها تاکسی به‌طور همزمان تماس‌هایی دریافت کنند و همه آن‌ها به‌طور همزمان وارد خیابان‌های مسکو بشوند. سخنگوی یاندکس در پی بروز این مشکل گفت که در صبح روز اول سپتامبر حملاتی جهت ایجاد اختلال در سرویس این شرکت رخ داد که باعث شد صدها تاکسی به‌طور ناخواسته وارد خیابان‌ها بشوند‌. به گفته این سخنگو، تیم امنیتی یاندکس بلافاصله وارد عمل شدند و در کمتر از یک ساعت مشکل را حل کردند. یاندکس اظهار امیدواری کرده است که در آینده دوباره چنین اتفاقی نیفتد. 

هنوز هیچ گروه هکری مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما گفته می‌شود این کار توسط یک گروه هکری اوکراینی به نام IT Army of Ukraine انجام شده است. بد نیست بدانید که دو شرکت اوبر و یاندکس در سال ۲۰۱۷ در روسیه باهم ادغام شدند و هم‌اکنون شرکت جدید با سهم ۳۶.۶ درصدی اوبر و سهم‌۵۹.۳ درصدی یاندکس مشغول به کار است. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا در آینده دوباره شاهد چنین اتفاقاتی در روسیه خواهیم بود یا نه‌.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.