مراقب باشید: هکرها می‌توانند از ابزار Power Automate ویندوز ۱۱ سوء استفاده کنند - تکفارس 
مراقب باشید: هکرها می‌توانند از ابزار Power Automate ویندوز ۱۱ سوء استفاده کنند - تکفارس 

مراقب باشید: هکرها می‌توانند از ابزار Power Automate ویندوز ۱۱ سوء استفاده کنند

افشین نوری
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - 16:34
پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11

همانطور که احتمالا می‌دانید ویندوز ۱۱ دارای ابزارهایی برای انجام کارهای تکراری است و باعث صرفه‌جویی در زمان کاربران می‌شوند. حالا به نظر می‌رسد که این ابزارها می‌توانند باعث صرفه‌جویی در وقت هکرها نیز بشوند. 

یک موسسه تحقیقاتی به نام Zenity، این ابزارها را نوعی حفره امنیتی قلمداد کرده و آن را بسیار خطرناک توصیف کرده است. به گفته این موسسه، تمرکز این باگ امنیتی عمدتا روی ابزار Power Automate ویندوز ۱۱ بوده است.

این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا در داخل برنامه‌های مختلف ویندوز ۱۱ یک‌سری کارهای تکراری را به‌طور خودکار انجام دهند. این کارها شامل پشتیبان‌گیری خودکار، تبدیل خودکار فایل‌ها، انتقال خودکار داده‌ها بین برنامه‌ها و موارد دیگر می‌شوند. از آنجاییکه کار کردن با این ابزار نیاز به تخصص خاصی ندارد استفاده از آن بسیار راحت است و اکثر کاربران دوست دارند از آن استفاده کنند. به همین‌خاطر هکرها تمرکز خود را روی این ابزار و ابزارهای مشابه آن گذاشته‌اند‌.‌

موسسه Zenity در گزارش خود گفته است که هکرها از طریق این ابزار می‌توانند بدافزار خود را با سرعت بالایی پخش کنند و سرعت عملیات خود را بالا ببرند. فقط کافی است که هکرها به کامپیوتر کاربر دسترسی پیدا کنند و بعد از دسترسی، یک اکانت ابری مایکروسافت با دسترسی Administrative ایجاد می‌کنند. آن‌ها سپس به‌عنوان مدیر سیستم کامپیوتری وارد عمل شده و به کمک ابزار Power Automate پروسه‌هایی را به‌طور خودکار انجام می‌دهند. نکته مهم‌تر اینکه امکان شناسایی این نوع حملات بسیار سخت و دشوار نیز است. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم مایکروسافت برای رفع این حفره امنیتی چه تدابیری می‌اندیشد، اما تا آن موقع بهتر است که کاربران دقت لازم را در رابطه با ابزارهای خودکار ویندوز ۱۱ داشته باشند. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.