تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۳ شهریور: eBay تاسیس شد - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۳ شهریور: eBay تاسیس شد - تکفارس 

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۳ شهریور: eBay تاسیس شد

افشین نوری
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - 12:55
ای بی

در چهارم سپتامبر ۱۹۹۵ یک کارآفرین ایرانی/فرانسوی به نام پیر امیدیار یک سایت حراج آنلاین به نام AuctionWeb در کالیفرنیا راه‌اندازی کرد که بعدا به eBay تغییرنام پیدا کرد. یکی از اولین کالاهایی که در AuctionWeb فروخته شد، یک نشانگر لیزری معیوب به قیمت ۱۴.۸۳ دلار بود. 

این شرکت به‌تدریج دسته‌بندی محصولات خود را به هر کالای قابل‌فروشی گسترش داد و از نظر تجاری به سرعت رشد کرد. در سال ۲۰۰۰، eBay دارای ۱۲ میلیون کاربر ثبت شده و یک موجودی اینترنتی با بیش از ۴.۵ میلیون کالای مختلف برای فروش در هر روز بود. در سال ۲۰۰۱، eBay بیشترین پایگاه کاربری را در بین سایت‌های تجارت الکترونیکی داشت. در ۲۰۰۲ این شرکت iBazar را خریداری کرد و در اوایل سال ۲۰۰۸ تعداد کاربران این شرکت به صدها میلیون نفر رسید و با بیش از ۱۵۰۰۰ کارمند توانست درآمدی بالغ بر ۸ میلیارد دلاری کسب کند

روش کار eBay به صورت حراج آنلاین یا همان مزایده است که براى خرید و فروش اجناس نو و کارکرده بکار می‌رود. خریداران و فروشندگان می‌توانند در این وب‌سایت به‌طور مستقیم و بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای تقریباً تمامى کالاهای موردنظر خود را تهیه کنند. امروزه افرادى زیادى در سراسر جهان با خرید و فروش در eBay به  تجارت مشغول هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید