گوگل پلی استور سرانجام اجازه فعالیت به سرویس های پرداخت شخص ثالث را داد - تکفارس 
گوگل پلی استور سرانجام اجازه فعالیت به سرویس های پرداخت شخص ثالث را داد - تکفارس 

گوگل پلی استور سرانجام اجازه فعالیت به سرویس های پرداخت شخص ثالث را داد

افشین نوری
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - 21:51
پلی استور گوگل

فروشگاه‌های اپ استور اپل و پلی استور گوگل حزو پلتفرم‌هایی هستند که اجازه پرداخت از طریق سرویس‌های شخص ثالث را نمی‌دهند، اما ظاهرا گوگل تصمیم گرفت است این مجوز را به کاربران بدهد. 

گوگل نسخه آزمایشی این قابلیت را چند ماه پیش با همکاری اسپاتیفای را‌ه‌اندازی کرده بود و کاربران می‌توانستند از روش‌های دیگر پرداخت به‌غیر از سیستم پرداخت پلی استور برای انجام خریدهای خود در اسپاتیفای استفاده کنند.  

اما حالا مرحله تست این قابلیت شروع شده است و‌ اکنون همه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند سیستم پرداخت خود را ارایه کنند‌. در این مرحله فقط کاربران کشورهای ژاپن، هند، اندونزی، استرالیا و اروپا قادر به استفاده از این روش خواهند بود. 

برای این کار، توسعه‌دهندگان باید ابتدا برای قابلیت مذکور ثبت‌نام کنند و سیستم پرداخت خود را معرفی کنند‌. البته توسعه‌دهندگان همچنان باید مبلغی را به‌عنوان کارمزد به گوگل پرداخت کنند که ۴ درصد کمتر از روش قبلی خود بود‌.

به نظر می‌رسد اگر گوگل بتواند این قابلیت را با موفقیت اجرایی کند، شاید اپل نیز در نهایت مجبور شود اجازه پرداخت از طریق سرویس‌های شخص‌ثالث را در اپ استور بدهد. باید منتظر ماند و دید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید