آمار ماه آگوست استیم: عملکرد عالی انویدیا RTX 3060 و بازگشت اینتل به صدر - تکفارس 
آمار ماه آگوست استیم: عملکرد عالی انویدیا RTX 3060 و بازگشت اینتل به صدر - تکفارس 

آمار ماه آگوست استیم: عملکرد عالی انویدیا RTX 3060 و بازگشت اینتل به صدر

مهدی حلوائی
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - 11:37
استیم

آمار سخت‌افزاری پلتفرم استیم در ماه آگوست امروز منتشر شد و بر اساس آن، تراشه‌ی گرافیکی انویدیا RTX 3060 کماکان در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و نرخ استفاده از محصولات مجهز به این تراشه نسبت به ماه گذشته ۰.۶۶ درصد افزایش داشته است.

آمار ماه آگوست استیم

بر اساس آمار منتشرشده، اینتل موفق شده تا عملکرد بهتری را در ماه آگوست نسبت به ای ام دی به ثبت برساند و میزان استفاده از تراشه‌های این شرکت در بین کاربران استیم با رشد ۱.۶۵ درصدی به ۶۷.۹۱ درصد رسیده است. با این وجود، انتظار می‌رود که با عرضه‌ی تراشه‌های سری رایزن ۷۰۰۰ بار دیگر شاهد جابه‌جایی رتبه‌ی این دو رقیب سنتی باشیم.

آمار ماه آگوست استیم

در بخش‌ کارت‌های گرافیک نیز انویدیا بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرده و در واقع در این بخش رقابت بین کارت‌های مختلف این شرکت بوده است. هرچند که در حال حاضر میزان فروش کارت‌های انویدیا کمتر از حد انتظار است اما به‌نظر می‌رسد که کاربران ترجیح می‌دهند تا از کارت‌‌های نسل فعلی این شرکت، به‌ویژه میان‌رده‌هایی مانند RTX 3060 و RTX 3050 استفاده کنند.

آمار ماه آگوست استیم

در بخش دیگر، ویندوز ۱۱ موفق شد تا بار دیگر رشد ۲.۶۶ را تجربه کند و حالا جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت توسط یک چهارم کاربران استیم استفاده می‌شود. همچنین آمار استفاده از ویندوز ۷ به‌طرز عجیبی افزایش داشته و این در حالی است که مایکروسافت پشتیبانی خود از این سیستم‌عامل را در سال ۲۰۲۰ متوقف کرد. با این وجود، شرکت‌های تجاری و آموزشی می‌توانند با پرداخت هزینه، به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز ۷ را دریافت کنند.

آمار ماه آگوست استیم

در نهایت، نرخ استفاده از هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست ۲ (Oculus Quest 2) برخلاف ماه‌های گذشته کاهشی ۸.۲۸ درصدی داشته و از ۵۰ درصد در ماه جولای به ۴۲.۰۴ درصد رسیده است. این موضوع برای سایر هدست‌های واقعیت مجازی نیز صدق کرده و در واقع تنها آکیولس ریفت (Oculus Rift) موفق به ثبت رشد ناچیز ۰.۰۹ درصدی شده است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید