اندروید ۱۴ از اتصال ماهواره‌‌ای پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
اندروید ۱۴ از اتصال ماهواره‌‌ای پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

اندروید ۱۴ از اتصال ماهواره‌‌ای پشتیبانی خواهد کرد

افشین نوری
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - 18:45
Android 14

ظاهرا دو شرکت T-Mobile و اسپیس‌ایکس قصد دارند با همکاری هم اتصال ماهواره‌‌ای را برای سیستم‌عامل اندروید ۱۴ به ارمغان بیاورند. اسپیس ایکس در همین راستا می‌خواهد ماهواره‌های  استارلینک V2 را به فضا پرتاب کند که‌ باعث خواهد شد تا اکثر گوشی‌ها فعلی به خاطر پشتیبانی از فرکانس‌های طیف PCS بتوانند از آن استفاده کنند.

نایب‌رئیس گوگل نیز در این‌باره گفته است این شرکت سعی دارد قابلیت پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای را در نسخه بعدی اندروید (ورژن ۱۴) ارائه کند. البته گوشی‌هایی که از نسخه‌های پایین‌تر اندروید استفاده می‌کنند، اما دارای سخت‌افزار رادیویی لازم برای پشتیباتی  قابلیت مذکور هستند ممکن است در این رابطه یک آپدیت نرم‌افزاری دریافت کنند.

تست‌های مربوط به این قابلیت ظاهرا قرار است از اواخر سال ۲۰۲۳ یعنی درست زمانی که اندروید ۱۴ عرضه خواهد شد شروع شود. همچنین قرار است ابتدا کاربران آمریکایی به آن دسترسی داشته باشند و سپس در اختیار کاربران سایر کشورها قرار بگیرد.‌

هرچند اتصال ماهواره‌ای در گوشی‌های اندرویدی سرعت کمی خواهد داشت (۲ تا ۴ مگابیت‌برثانیه)، اما این سرعت برای ارسال صدها هزار پیام متنی کافی خواهد بود و حتی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیز از آن پشتیبانی خواهند کرد. پشتیبانی از تماس‌های صوتی و دیتای موبایل نیز قرار است بعدا به آن اضافه شوند. 

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید