سونی اکسپریا ۵ IV رسماً معرفی شد - تکفارس 
سونی اکسپریا ۵ IV رسماً معرفی شد - تکفارس 

سونی اکسپریا ۵ IV رسماً معرفی شد

مهدی حلوائی
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - 14:57
سونی اکسپریا IV 5

سونی امروز از گوشی اکسپریا ۵ IV رونمایی کرد تا لیست گوشی‌های سال ۲۰۲۲ خود را تکمیل کرده باشد. این گوشی همانند سایر اعضای خانواده‌ی اکسپریا ۵ سایز کوچکی داشته اما از ویژگی‌های جدید و البته قیمت بالاتری برخوردار است.

اکسپریا ۵ IV تنها ۱ میلی‌متر باریک‌تر از اکسپریا ۵ III است اما وزن آن ۴ گرم سنگین‌تر می‌باشد. این گوشی به نمایشگر اولد ۶.۱ اینچی با وضوح ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده که روشنایی آن ۵۰ درصد از نمایشگر گوشی قبلی سونی بیشتر است. اکسپریا ۵ IV همچنین علی‌رغم سایز کوچک خود از باتری بزرگ‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

به‌گفته‌ی سونی، شارژ ۵۰ درصدی اکسپریا ۵ IV با استفاده از شارژرهای ۳۰ واتی در ۳۰ دقیقه انجام می‌شود و باتری آن نیز تا ۳ سال دوام خواهد داشت. با این وجود، سونی این گوشی را بدون شارژر به بازار عرضه کرده و کاربران باید شارژر آن را جداگانه خریداری کنند. در عوض، اکسپریا ۵ IV برای اولین بار در بین گوشی‌های سری اکسپریا ۵ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

ترکیب دوربین‌های اکسپریا ۵ IV شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱/۱.۷ اینچی و سایز پیکسل ۱.۸ میکرومتری، سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱/۲.۹ اینچی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱/۲.۵ اینچی و تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱/۳.۵ اینچی و زوم ۲.۵X می‌شود. تمامی دوربین‌های پشتی این گوشی از فناوری فوکوس خودکار بهره می‌برند و دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو نیز به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده‌اند.

سونی اکسپریا IV 5

اکسپریا ۵ IV همچنین به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده و سونی آن را در دو نسخه‌ی ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ گیگابایتی در دسترس قرار داده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به شیار میکرو اس‌دی، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از فناوری صوتی دالبی اتموس، Hi-RES، صدای ۳۶۰ درجه و DSEE آلتیمیت اشاره کرد. قرار است که سونی اکسپریا ۵ IV در اواسط ماه سپتامبر با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار (۱،۰۴۹ یورو) در سه رنگ سبز، مشکی و سفید به بازار عرضه شود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید