بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر کدام است؟ - تکفارس 
بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر کدام است؟ - تکفارس 

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر کدام است؟

کسری نراقی
۹ شهریور ۱۴۰۱ - 23:00
بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر کدام است؟ - تکفارس 

اگر می‌خواهید آموزش زبان انگلیسی را شروع کنید در ابتدا شاید فکر کنید که کاری سخت و مشکل باشد و نتوانید آن را به‌طور کامل انجام دهید. ولی باید بگوییم در حال حاضر اصلاً این‌طور نیست و هرکسی با هر سطح دانشی از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای می‌تواند آموزش زبان انگلیسی را آغاز کند. راه‌های مختلفی برای کسب آموزش زبان‌های خارجی مخصوصاً انگلیسی وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. در عصر دیجیتال می‌توانیم برای هر کاری یک نرم افزار و محیط مجازی را شبیه سازی کنیم که افراد می‌توانند با استفاده از آن به کسب اطلاع و یادگیری از هر نوع آموزشی جذب شوند. در این مطلب می‌خواهیم درباره اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر با شما صحبت کنیم و برخی از مهم‌ترین آنها را معرفی کنیم.

مقدمه اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی را نرم افزاری تعریف می‌کنیم که می‌توانیم هنگام کار کردن با آن تمامی تمرین‌های لازم برای یادگیری مهارت‌های مکالمه، شیوه و تکنیک‌های زبان، مهارت‌های درک مطلب، آشنایی با لهجه بریتانیایی و آمریکایی، متدهای شنیداری و همچنین دستور زبان و گرامر زبان انگلیسی را به‌طور کامل فرا بگیریم.

شیوه و متدهای بکار گرفته شده در اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی توسط اساتید زبان شناس و دانشگاهی مورد تدریس و یادگیری قرار می‌گیرد و در اصل این اساتید باتجربه هستند که این بار بجای کلاس‌های درس در برنامه و نرم افزارهای مجازی حاضر می‌شوند. اپلیکیشن ها هم می‌توانند تفاوت‌های با همدیگر داشته باشند مثلاً برخی از آنها در تلفظ کلمات کارایی بهتری دارند و برخی دیگر نیز برای یادگیری و حفظ واژگان و عبارات انگلیسی نقش فعال‌تری دارند. اکثر اپلیکیشن هایی که به‌صورت نرم افزارهای اندرویدی و همچنین تحت iOS می‌شناسیم نسخه‌ای برای کامپیوتر نیز دارند که کاربران سیستم عامل‌های ویندوز نیز می‌توانند از آنها استفاده کنند. با دانلود و تهیه اپلیکیشن های مناسب برای کامپیوتر می‌توانیم به تمامی مهارت‌های مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی دست پیدا کنیم. این مهارت‌ها عبارت‌اند از:

  • خواندن و درک مطلب (Reading)
  • مهارت های شنیداری (Listening)
  • مهارت های گفتاری (Speaking)
  • و مهارت های نوشتاری (Writing)

تمامی افراد با هر گروه سنی از کودکان گرفته تا بزرگ‌سالان می‌توانند با فیلم‌های آموزشی فرادرس که در اپلیکیشن اختصاصی آن قرار داده شده است شروع کنند تا مهارت‌های مورد نیاز برای زبان انگلیسی را تقویت کنند و به اهداف و شغل‌های معین شده بعد از یادگیری کامل این زبان مانند: مترجمی زبان، تدریس در آموزشگاه‌ها، سفر به کشورهای دیگر و… دست یابند.

نرم افزارهای زبان انگلیسی مناسب چه کسانی هستند؟

شاید فکر کنیم که هر نوع نرم افزاری برای هر کسی مناسب است ولی خب این‌طور نیست و بعضی از افراد ممکن است نتوانند با اپلیکیشن ها به خواسته‌های خود برسند و جهت شروع آموزش زبان انگلیسی راه‌های دیگری را انتخاب کنند. از این رو باید بدانیم که اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر ممکن است فقط برای بعضی از افراد که شرایط خاصی دارند مناسب باشد که این افراد عبارت‌اند از:

  • افرادی که می‌خواهند خود به تنهایی و در زمان کوتاهی آموزش ببینند.
  • برخی از کسانی که جهت آموزش زبان انگلیسی در خانه به کمک نیاز دارند.
  • کسانی که می‌خواهند با روش‌های جدیدتر به حل مسائل بپردازند.
  • افرادی که نمی‌خواهند هزینه زیادی صرف آموزش زبان انگلیسی کنند.
  • کسانی که می‌دانند همت و پشتکار زیادی برای تمرین خودآموز دارند.
  • افرادی که تقاضا ورود به بازار کار برای کسب درآمد بیشتر دارند.
  • کسانی که می‌خواهد به قصد تفریح و مهاجرت به کشورهای دیگر سفر کنند.

و در نهایت تمامی کسانی که می‌خواهند خود به صورت شخصی و خودآموز یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنند. خب اگر شما هم در بین این افراد هستید و خصوصیات گفته شده را دارید می‌توانید از هم اکنون شروع به آموز زبان انگلیسی با استفاده از اپلیکیشن های تخصصی کنید.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر کدام است؟ - تکفارس 

معیار های انتخاب اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

مشخص است که برای انتخاب هر نرم افزار تخصصی در زمینه‌های مختلف، درباره‌ی آموزش زبان انگلیسی و اپلیکیشن های موجود در این زمینه نیز معیارهای مختلفی وجود دارد که افراد بسته به نیازهای خود می‌توانند آنها را در انتخاب خود رعایت کنند. البته این انتخاب تأثیر مستقیمی در نحوه یادگیری شما خواهد داشت پس بهتر است اگر می‌خواهید به‌صورت کامل با یک اپلیکیشن شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید سعی کنید بهترین مورد آن را از نظر خودتان انتخاب کنید. تقریباً اکثر اپلیکیشن های موجود بر اساس نحوه و نوع تدریسشان روش‌های متنوعی را جهت آموزش زبان انگلیسی ارائه می‌دهند و شما هم به‌عنوان زبان آموز می‌خواهید بهترین مورد آن را برای خود انتخاب کنید پس باید دقت بیشتری داشته باشید و برای انتخاب آنها معیارهای زیر را مورد توجه قرار بدهید:

قیمت اپلیکیشن

خب طبیعی هست که معمولاً افرادی که آموزش زبان انگلیسی با استفاده از اپلیکیشن ها را انتخاب می‌کنند علاقه‌ای به پرداخت هزینه ندارند و ترجیح می‌دهند که برنامه‌ها به‌صورت رایگان باشد. البته برخی از برنامه‌ها در ابتدا به‌صورت رایگان هستند ولی برای استفاده حرفه‌ای و کامل‌تر باید بخش‌های پیشرفته‌تر آن را با هزینه‌های کمی در حد ۱ تا ۳ دلار خریداری کنیم.

مراحل آموزش

در اپلیکیشن ها باید به مراحل آموزش دقت ویژه‌ای شود تا افراد بتوانند با هر سطح دانشی از زبان انگلیسی شروع به یادگیری آن کنند. این سطوح از مبتدی تا کاملاً حرفه‌ای باید در نرم افزارها تعبیه شده باشد.

زمان آموزش

فاکتور مهم بعدی زمان کسب آموزش و یادگیری زبان انگلیسی است تا هرچه زودتر و سریع‌تر بتوانیم به مهارت‌های مورد نیاز دست پیدا کنیم. معمولاً برنامه‌های موجود در این زمینه به این موضوع به‌صورت ویژه دقت کرده‌اند تا افراد بتوانند در سریع‌تر حالت ممکن آموزش‌های مناسب را یاد بگیرند.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر کدام است؟ - تکفارس 
Internet banner about learning English language blue outline icons symbols signs on white background Line art illustration learners book dictionary speaking reading writing listening skills

دسترسی اپلیکیشن

در حال حاضر ابزارها و پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که هر کسی ممکن است یکی از آنها را استفاده کند. مثلاً برخی تلفن‌های هوشمند اندرویدی دارند و برخی هم گوشی‌های تحت سیستم عامل iOS که هرکدام از آنها باید نسخه‌های جداگانه‌ای برای نصب داشته باشند. البته کاربران تحت کامپیوترها رومیزی هم تعداد بالایی هستند که با سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس کار می‌کنند و همچنین بسیاری از برنامه‌ها در حال حاضر نسخه‌ای تحت مرورگر وب هم دارند که می‌تواند برای برخی مفید باشد. حال که با معیارها و فاکتورهای انتخاب اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر آشنا شدیم می‌خواهیم به معرفی انواع نرم افزارهای منتشر شده بپردازیم.

معرفی اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کامیپوتر

در این بخش به معرفی کامل هر کدام از نرم افزارهای تخصصی موجود برای یادگیری زبان انگلیسی خواهیم پرداخت تا برحسب علاقه و نظر خودتان جهت آموزش این زبان آنها را انتخاب کنید.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر کدام است؟ - تکفارس 

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و نرم افزارهایی که در این مقاله می‌خواهیم به آن اشاره کنیم اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می‌باشد که توانسته است با استفاده از اساتید خبره و باتجربه در زمینه آموزش زبان انگلیسی به‌عنوان یک نرم افزار تخصصی در این حوزه معرفی شود و با ارائه بیش از ۱۹۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی به بزرگ‌ترین مرجع آموزش آنلاین در ایران انتخاب شود. اگر بخواهید با تمامی مهارت‌های مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم با اپلیکیشن فرادرس شروع کنید تا به‌صورت کامل به‌صورت خودآموز به این زبان بین‌المللی مسلط شوید. در حال حاضر نسخه‌ی اپلیکیشن فرادرس تحت سیستم عامل اندروید از فروشگاه رسمی گوگل پلی و یا لینک زیر قابل دانلود و فعال سازی می‌باشد و در آینده‌ای نزدیک نسخه‌ی تحت سیستم عامل iOS برای گوشی‌های آیفون ارائه خواهد شد.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رزتا استون Rosetta Stone

اگر بخواهیم به صورت پایه ای تمامی جنبه های آموزشی زبان انگلیسی را یاد بگیریم و به صورت کامل تمامی مهارت های مورد نیاز این زبان را فرا بگیریم یکی از بهترین گزینه ها نرم افزار رزتا استون است. این برنامه یکی از قدیمی ترین و کارآمدترین اپلیکیشن ها در نوع خود است که به مجموعه ای از ابزارهای خودآموز جهت کسب یادگیری زبان انگلیسی مجهز هست. با استفاده از تصاویر و فلش کارت هایی که در رزتا استون قرار داده شده است می توانید بصورت بصری نگاه بهتری به یادگیری لغات و واژگان زبان انگیسی داشته باشید و تاثیر آن در به خاطر سپردن کلمات و لغات در بلند مدت بیشتر خواهد بود. در کنار بخش یادگیری لغات بخش مربوط به مکالمه قرار دارد که کاربران می توانند به صورت صوتی و شنیداری با تلفظ صحیح لغات آشنا شوند تا در صحبت کردن آنها به زبان انگلیسی نقش عمده ای داشته باشد.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر کدام است؟ - تکفارس 

با استفاده از مفاهیمی که به خوبی در این برنامه انتقال داده می‌شود کاربران هیچ‌گاه لغات را فراموش نخواهند کرد و برای این کار پس از هر درس تمرین‌ها برنامه ریزی شده‌ای قرار گرفته است تا بتوانید توانایی‌های خود را از نظر خواندن، نوشتن، صحبت کردن و تلفظ کامل را بررسی کنید.

برخی از ویژگی‌های مهم اپلیکیشن رزتا استون عبارت‌اند از:

  • دارای بسته نصبی کامل در محیط فارسی
  • قابل کپی کردن بر روی کامپیوتر
  • عرضه شده در ۵ سطح آموزشی مجزا
  • یادگیری جامع مهارت‌های خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن
  • امکان تست و تشخیص تلفظ کاربران
  • همراه با فایل‌ها کتابچه برای یادگیری بهتر دروس

در حال حاضر می‌توانید برای استفاده از رزتا استون به‌عنوان یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر، آن را برای گوشی‌های اندرویدی و iOS دانلود و فعال کنید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی IELTS Skills

برنامه‌های مختلفی هستند که توسط کارشناسان و اساتید زبان انگلیسی تهیه و تدوین شده‌اند که یکی از بهترین آنها اپلیکیشن IELTS Skills می‌باشد. این برنامه توسط Sam McCarter طراحی شده است که خود از مشهورترین اساتید در حوزه آموزش زبان انگلیسی می‌باشد و دارای مقالات و تألیفات گسترده‌ای است. علاوه بر نسخه‌ی رایگانی که این برنامه عرضه کرده است برای استفاده از امکانات و ویژگی‌های بیشتر می‌توانید از نسخه‌ی پولی آن نیز بهره ببرید. ویژگی مهمی که باعث محبوبیت این برنامه جهت انجام آزمون آیلتس برای کاربران داشته است، تشریح کامل آزمون آیلتس به‌صورت کاملاً مفید و مفصل است تا دانشجویان بتوانند درک کاملی از شرایط آزمون آیلتس داشته باشند.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر کدام است؟ - تکفارس 

برخی از ویژگی های مهم نرم افزار IELTS Skills عبارتند از :

  • آموزش مهارت های خواندن همراه با فیلم و ویدیو
  • گوش دادن به کامنت های اگزمینر
  • تقویت و تصحیح مهارت نوشتاری
  • نمایش دادن اشکلات عمده کاربران بصورت هوشمند

در حال حاضر می توانید نسخه های رایگان و پولی اپلیکشن IELTS Skills را از طریق فروشگاه های معتبر گوگل پلی و اپ استور برای گوشی های اندرویدی و iOS دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Tell Me More English

برنامه‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی تابه‌حال معرفی و منتشر شده است که هرکدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند و نمی‌توانیم بگوییم که کدام‌یک به‌عنوان بهترین نرم افزار برای یادگیری زبان انگلیسی برای کامپیوتر است ولی با ارائه نرم افزار Tell Me More English می‌توانیم امیدوار باشیم که این نرم افزار کاربران را از دیگر برنامه‌های موجود در این حوزه بی نیاز خواهد کرد و تمامی مهارت‌های مورد نیاز کاربران را برآورده خواهد کرد. در اصل نرم افزار Tell Me More English یک برنامه‌ی کاملاً حرفه‌ای و جامع است که مخصوصاً در زمینه‌ی آموزش زبان انگلیسی تهیه و تدوین شده است که از جانب بسیاری از کارشناسان و زبان آموزان در سراسر جهان به‌عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر شناخته می‌شود.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر کدام است؟ - تکفارس 

این نرم افزار صاحب جوایز و عناوین مختلفی است که آن را به‌عنوان یکی از بهترین نرم افزارها در طی سالیان اخیر کرده است چون با هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ای که در این برنامه بکار گرفته شده می‌توانید مانند یک استاد خانگی برای آموزش زبان انگلیسی از آن استفاده کنیم. نرم افزار Tell me more english دارای سطوح مختلفی است شامل ۳ سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته می‌باشد تا بتوانید به تمامی کاربردها و مهارت‌های مورد نیازتان در زمینه آموزش زبان انگلیسی برسید.

جمع بندی درباره اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر

در این مطلب سعی کردیم به نقش مهم اپلیکشن های آموزش زبان انگلیسی و خودآموز بودن آنها اشاره کنیم و شما را با ویژگی‌های مورد نیاز جهت استفاده از انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر آشنا کنیم. برای اینکه با کلیه‌ی مهارت‌های موجود برای آموزش دروس زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های خارجی به‌طور کامل آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم با فیلم‌های آموزشی فرادرس شروع کنید تا به‌عنوان یک زبان آموز بتوانید به این زبان بین‌المللی و پرکاربرد مسلط شوید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید