آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن کاربردی و جامع برای اندروید - تکفارس 
آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن کاربردی و جامع برای اندروید - تکفارس 

آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن کاربردی و جامع برای اندروید

کسری نراقی
۹ شهریور ۱۴۰۱ - 17:00
آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن کاربردی و جامع برای اندروید - تکفارس 

برای اینکه خود را با شیوه‌های جدید یادگیری علوم و فنون جدید وفق دهیم باید راه‌های آموزش نوین را نیز بشناسیم و با دنیای دیجیتال ارتباط برقرار کنیم. به طور مثال تا قبل از این برای اینکه بخواهیم آموزش زبان انگلیسی را شروع کنیم باید به کلاس‌های حضوری و آموزشگاه‌ها مراجعه می‌کردیم تا طبق برنامه‌ی کلاسی و تحت ترم‌های آموزشی دوره‌های استاندارد موجود را طی کنیم تا در انتها مدرک قابل قبول آنجا را دریافت کنیم. ولی در حال حاضر راه دیگری هم برای آموزش زبان انگلیسی طراحی شده است که برای کلاس‌های غیرحضوری مناسب است. در این روش از آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن های کاربردی و کاملی برای سیستم عامل‌های محبوبی مانند اندروید و iOS طراحی شده‌اند تا نیاز کاربران گوشی‌های تلفن همراه را برای داشتن یک برنامه‌ی جامع جهت آموزش زبان انگلیسی برطرف کنند. حال ما می‌خواهیم با ویژگی‌ها و مزایای این اپلیکیشن ها آشنا شویم و برخی از محبوب‌ترین آنها را در این مقاله معرفی کنیم.

خصوصیات اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن های موجود که برای آموزش زبان انگلیسی طراحی شده‌اند با تمرکز بر جنبه‌های جالب و جذابی ارائه شده‌اند تا علاوه بر اینکه استانداردهای آموزشی برای زبان آموزان را رعایت کرده باشد، نگاه آسانتری به بحث آموزش آکادمیک داشته باشد تا کاربران با آموزش‌های آن احساس خستگی نکنند و بهره‌وری یادگیری‌های آنها پایین نیاید.

هدف این اپلیکیشن ها تنها زبان آموزان نیست و معلمان و اساتید هم می‌توانند برای برنامه ریزی دقیق آموزشی خود از این برنامه‌ها استفاده کنند، پس برای اینکه اپلیکیشن های کامل و جامعی ساخته شوند باید به تمامی جوانب آن دقت کرد تا هر طیفی از جامعه آموزشی را دربر بگیرد. کاربران می‌توانند کلیه مهارت‌های لازم برای یادگیری زبان انگلیسی را با نصب اپلیکیشن های آموزشی به‌دست بیاورند و برای اینکار کافیست نرم افزارهای معرفی شده را بر روی گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمند اندروید یا iOS نصب کنند و با درس‌های برنامه ریزی شده در آنها پیش بروند.

نه تنها کاربران به‌صورت خودآموز می‌توانند از اپلیکیشن استفاده کنند بلکه آموزشگاه‌های معتبر نیز اختیار کامل خواهند داشت تا برای سیر کردن مراحل پیشرفته‌تر، آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن های کاملی را برای برنامه‌های مورد نظر اساتید به دانش آموزان معرفی کنند تا جهت تقویت و پیشرفت بهتر آموزشی از آنها استفاده کنند. علاوه بر این موارد مسیر دیگری که برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از آن استفاده کنید دریافت فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی است؛ یکی از معتبرترین مجموعه‌های آموزشی حال حاضر که در زمینه‌های متنوعی از جمله آموزش زبان‌های خارجی و زبان انگلیسی فیلم‌های آموزشی با کیفیت منتشر کرده است، مجموعه آموزشی فرادرس است. برای دریافت مجموعه فیلم‌های آموزشی زبان انگلیسی فرادرس می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را چطور تهیه کنیم؟

بسته به دستگاه و گجت هوشمندی که داریم می‌توانیم برای هرکدام نرم افزار و اپلیکیشن های کاملی را انتخاب کنیم ولی محل دریافت و نصب این‌گونه اپلیکیشن ها می‌تواند از هر جایی باشد. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی هستند که نرم افزار مخصوص به خود را برای آموزش زبان انگلیسی طراحی کرده‌اند و آن را در اختیار عموم افراد قرار داده‌اند. هر شرکت وبسایتی دارد که می‌توانیم اپلیکیشن ها را از صفحات آن دانلود و نصب کنیم و با توضیحات داده شده در خصوص کار با اپلیکیشن ها آشنا شویم.

روش دیگری که می‌توانیم نرم افزارهای مورد نیاز برای آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنیم استفاده از فروشگاه‌های معتبر دانلود اپلیکیشن است. تقریباً تمامی اپلیکیشن های معتبر و شناخته شده، در فروشگاه‌های رسمی موجود برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS نسخه‌ای را قرار داده‌اند که برای اندروید می‌توانیم از فروشگاه گوگل پلی Google Paly و برای iOS از فروشگاه اپ استور App Store استفاده کنیم. البته در بعضی از موارد برخی از اپلیکیشن ها به خاطر میزان کاربران بیشتر اندروید فقط نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های اندرویدی را منتشر کرده‌اند و همچنین در کنار آن می‌توانیم از نرم افزارهای موجود تحت مرورگر وب نیز استفاده کنیم.

مهمترین مزایای اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

همان‌طور که اشاره شد با انتشار اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی روش‌های یادگیری غیر حضوری پدیده آمده است که دانشجویان و دانش آموزان را از خیلی جهات آسوده کرده است. در ادامه به معرفی برخی از مزایا و ویژگی‌های اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی می‌پردازیم.

آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن کاربردی و جامع برای اندروید - تکفارس 

آموزش زبان در هر زمان و هر کجا

فرقی نمی‌کند در کجا باشید، هنگام استراحت یا کار، در اتوبوس یا مترو، در سفر یا در خانه، در هر کجا که هستید می‌توانید برای آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن های موجود برای آن را استفاده کنید. این مزیت باعث شده است تا افراد بیشتری در اوقات بیکاری خود به یادگیری زبان انگلیسی روی بیاورند و از وقت‌های مرده خود نهایت استفاده را بکنند.

سرگرم کننده بودن

مزیت مهم دیگری که باعث شده است اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند به خاطر سرگرم کننده بودن است تا کاربران هنگام کار با آنها خسته نشوند و از یادگیری زبان انگلیسی همراه با محیط کاربری جذاب اپلیکیشن ها لذت ببرند. تولیدکنندگان نرم افزارهای خاص آموزش زبان انگلیسی سعی کرده‌اند با استفاده از انواع روش‌ها و متدهای بروز، شیوه آموزشی خود را برای تمامی سنین و کاربران از کودکان گرفته تا بزرگ‌سالان بهینه کنند.

بدون هزینه و رایگان بودن

چه کسی هست که رایگان بودن آموزش را رها کند و به سراغ کلاس‌های با هزینه‌های بالا برای آموزش زبان انگلیسی برود. بدون هزینه بودن اپلیکیشن های معرفی شده باعث می‌شود طیف وسیعی از کاربران که نمی‌توانند تعرفه‌های حضور در کلاس‌های آموزشگاه‌ها را بپردازند، از این برنامه‌ها استفاده کنند. البته در بعضی از نرم افزارها اگر بخواهید از امکانات بیشتری استفاده کنید می‌توانید با پرداخت هزینه اندکی بخش مورد نظر را فعال کنید تا به ابزارهای بیشتری برای آموزش حرفه‌ای زبان انگلیسی دست پیدا کنید.

عدم محدودیت برای انتخاب زبان

درسته که این مطلب درباره آموزش زبان انگلیسی است ولی اگر بخواهید با اپلیکیشن های آموزش زبان‌های خارجی کار کنید هیچ‌گونه محدودیتی برای انتخاب زبان مورد نظرتان نخواهید داشت و به‌راحتی می‌توانید از بین زبان‌های زنده دنیا هرکدام را که دوست دارید برای شروع آموزش انتخاب کنید.

آموزش تمامی مهارت های مورد نیاز

اگر بخواهید با مهارت‌های مورد نیاز زبان انگلیسی آشنا شوید خیالتان بابت استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی معرفی شده راحت باشد. این برنامه‌ها برای تقویت توانایی‌های شما در زمینه درک مطلب، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن به زبان انگلیسی طراحی شده‌اند.

کاربردی ترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی اندروید

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم اکثر اپلیکیشن های موجود برای آموزش زبان انگلیسی نسخه‌ی مخصوص سیستم عامل اندروید را دارند و از این‌رو می‌خواهیم کاربردی‌ترین اپلیکیشن های موجود برای آموزش زبان انگلیسی اندرویدی را معرفی کنیم و با خصوصیات و ویژگی‌های آنها آشنا شویم.

آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن کاربردی و جامع برای اندروید - تکفارس 

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

اولین برنامه‌ای که می‌خواهیم برای آموزش تخصصی و جامع زبان انگلیسی معرفی کنیم اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس است. مزیت مهم این نرم افزار برای فارسی زبانان سراسر جهان این است که محیط کار با این اپلیکیشن کاملاً فارسی است و هیچ پیچیدگی خاصی در فرآیند ثبت نام و استفاده از منابع آموزشی زبان انگلیسی وجود ندارد. به‌راحتی می‌توانید انواع آموزش‌های سطح مختلف از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای را در این برنامه مشاهده کنید. مزیت مهم دیگر اپلیکیشن فرادرس مربوط به وجود اساتید برجسته و باتجربه‌ای است که سابقه تدریس در آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور را دارند. در این نرم افزار می‌توانید کلیه مهارت‌های مورد نیاز برای آموزش زبان انگلیسی شامل Reading – Speaking – Writing و Listening را به‌راحتی فرا بگیرید. برای دانلود این اپلیکیشن کاربردی می‌توانید آن را از فروشگاه رسمی گوگل پلی و یا لینک زیر دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی دولینگو Doulingo

از جمله برنامه‌های که توانسته از به‌صورت کامل و جامع به آموزش زبان انگلیسی بپردازد اپلیکیشن دولینگو است. این برنامه به‌صورت کاملاً رایگان عرضه شده است و در بین سایر نرم افزارهای موجود در این حوزه یکی از بهترین موارد است. این برنامه برای آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن بسیار محبوب و کاربردی است که از نشانه‌های این محبوبیت، تعداد کاربرانی با بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود در فروشگاه گوگل پلی می‌باشد. اگر شما هم تازه کار و مبتدی هستید می‌توانید از ویژگی‌های جذاب این برنامه برای شروع دوره‌ی یادگیری خود استفاده کنید.

آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن کاربردی و جامع برای اندروید - تکفارس 

شیوه آموزش دولینگو به این صورت است که هر روز تنها با ۲۰ دقیقه وقت می‌توانید سرعت آموزش زبان انگلیسی را افزایش بدهید. مطالب و موضوعاتی که در دولینگو مطرح می‌شود با سبک یادگیری و سطح کاربران همخوانی و مطابقت دارد و به‌طور خاص روش آموزشی آن به‌صورت قدم به قدم بوده و بر همین اساس برای یادگیری زبان آموزان مبتدی بسیار سودمند است.

تمرین‌هایی هم که در این اپلیکیشن آورده شده است به‌طور کامل با سطح فراگیری دانشجویان سازگاری دارد و کلمات موجود در آن با جزئیات کاملی بررسی می‌شوند. در مورد اهمیت کاربرد دولینگو باید گفت که این اپلیکیشن به‌عنوان تکمیل کننده مراحل آموزش زبان انگلیسی همراه با کلاس‌های معمول درسی در آموزشگاه‌های سراسر جهان استفاده می‌شود که تابه‌حال مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Busuu

نرم افزار محبوب و پرطرفدار دیگری که در لیست اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی به آن اشاره خواهیم کرد اپلیکیشن Busuu می‌باشد که از حیث میزان دانلود در فروشگاه اندرویدی گوگل پلی که بیش از ۱۰ میلیون نصب فعال دارد می‌توانیم آن را یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های موجود برای آموزش زبان انگلیسی معرفی کنیم. از مزیت‌های خوب این برنامه ارائه آموزش زبان‌های خارجی دیگر به‌جز زبان انگلیسی است که بالغ بر ۱۲ زبان زنده و بین‌المللی دنیاست.

آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن کاربردی و جامع برای اندروید - تکفارس 

اپلیکیشن Busuu سعی کرده است با استفاده از محیط شبیه سازی عالی خود فضای مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی را به صورت کامل و اصلی ایجاد کند تا کاربران بتوانند به صورت هفتگی نتایج کار خود را مشاهده کنند و نقاط ضعف و قوت آموزش خود را دریافت کرده و سعی در پیشرفت بهتر آنها داشته باشند. در هر دوره‌ی آموزشی مهارت‌های اصلی یادگیری زبان انگلیسی تعریف شده است تا کاربران در هر سطحی که هستند توانایی‌های مخصوص به آن رده را تکمیل و تقویت کنند. با این روش می‌توانیم مطمئن باشیم که بعد از طی کردن کلیه‌ی مراحل آموزشی توانسته‌ایم به‌طور کامل به تمامی مفاهیم و اصول یادگیری زبان انگلیسی مسلط شده‌ایم.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Memrise

اپلیکیشن Memrise جهت افزایش بهره‌وری و استفاده از شیوه‌های خلاقانه و آسانی ایجاد شده است تا با تمرکز و توجه بر واژگان موجود در زبان انگلیسی بتوانید مهارت یادگیری لغات را در خود تقویت کنیم و عبارات را به شیوه‌ی موثری در حافظه بلند مدت خود ثبت کنیم. از مزیت‌های اپلیکیشن Memrise می‌توان به استفاده از آن بدون نیاز به اینترنت و به‌صورت آفلاین اشاره کرد. توجه خاص این برنامه بر یادگیری لغات به این‌گونه است که از روش تنوع و تکرار جذابی استفاده می‌کند تا کاربران در فراگیری لغات جدید مشکلات کمتری داشته باشند.

آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن کاربردی و جامع برای اندروید - تکفارس 

از کاربردهای مهم دیگری که برای این برنامه می توانیم برشماریم مربوط به توانایی های مکالمه و صحبت کردن است که بشکل خلاقانه ای سعی دارد تا مهارت مکالمه به زبان انگلیسی را در هر زمان و مکانی برای کاربران راحت کند.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel

یکی دیگر از نرم افزارهای رایگان موجود برای آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن Babbel است که توجه خاص خود را بر روی افزایش و ارتقا مهارت‌های یادگیری و تقویت مکالمه دارد. با استفاده از شیوه‌های جالب کاربران را به کامل کردن جملات و عبارات ناقص ترغیب می‌کند تا زبان آموزان را به چالش و تفکر بیشتر دعوت کند. روش‌های آموزشی موجود در اپلیکیشن Babbel شامل تشخیص تصاویر، تکمیل انواع فرم‌ها، تشخیص صدا و همچنین تکمیل بخش‌های نوشتاری است تا بتوانید یادگیری خود را در زمینه لغات و واژگان انگلیسی بهبود دهید.

آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن کاربردی و جامع برای اندروید - تکفارس 

جمع بندی درباره آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن های اندرویدی

در این مقاله توانستیم درباره روش‌های آموزش زبان انگلیسی و همچنین استفاده از اپلیکیشن های موجود در این زمینه صحبت کنیم. در ادامه به مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های نرم افزارهای اندرویدی برای یادگیری زبان بین‌المللی انگلیسی اشاره کردیم و بعد از آن با تکنیک‌های آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن های اندرویدی آشنا شدیم. اگر بخواهیم به‌صورت کامل تمام آنچه که برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز است را به‌دست بیاوریم می‌توانیم از آموزش‌های آنلاین فرادرس کمک بگیریم تا به‌صورت جامع و هدفمند به تمامی مهارت‌های مورد نیاز برای این زبان بین‌المللی و زنده دنیا دست پیدا کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید