کاهش شدید ۲۵.۷ درصدی عرضه کارت گرافیکی انویدیا در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ - تکفارس 
کاهش شدید ۲۵.۷ درصدی عرضه کارت گرافیکی انویدیا در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ - تکفارس 

کاهش شدید ۲۵.۷ درصدی عرضه کارت گرافیکی انویدیا در سه ماهه دوم ۲۰۲۲

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۱ - 21:11
انویدیا

اخیرا با سقوط بازار رمزارزها، قیمت کارت‌های گرافیکی با کاهش شدیدی مواجه شد و انپیدیا یکی از شرکت‌هایی بود که از این اتفاق بسیار متضرر شد‌. 

طبق یک ‌گزارش جدید که موسسه JPR آن را منتشر کرده است، در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ تعداد ۸۴ میلیون کارت گرافیکی عرضه شده است که ۱۴.۸ درصد کمتر از آمار سه ماهه اول بوده است و عملکرد سه شرکت برتر در این زمینه نشان می‌دهد که شرکت AMD با کاهش ۷.۶ درصدی، اینتل با افت ۹.۸ درصدی و انویدیا با کاهش شدید ۲۵.۷ درصدی در عرضه کارت‌های گرافیکی مواجه شده‌اند. 

انویدیا

در حال حاضر، اینتل با در اختیار داشتن ۶۰ درصد سهم بازار کارت گرافیکی در صدر قرار دارد، AMD با ۲۰ درصد در رده دوم  و انویدیا با ۱۸ درصد در رده سوم قرار دارد. بازار پردازنده‌ها نیز وضعیت بدی در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ داشته است و ۷ درصد نسبت به سه ماهه قبلی و ۳۷.۷ درصد نسبت به سال گذشته افت داشته است. عوامل مختلفی در به وجود آمدن این شرایط دخیل بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به افزایش تورم جهانی و جنگ اوکراین و روسیه اشاره کرد. 

انویدیا

آخرین گزارش مالی انویدیا نشان می‌دهد که این شرکت در سه ماهه دوم امسال نسبت به سال گذشته با ۱ میلیارد دلار کاهش درآمد مواجه شده است که عملکرد بسیار بدی برای این شرکت است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد این شرکت در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید