مدیرعامل شیائومی: میکس فولد ۲ یکی از نازکترین گوشی های تاشو دنیاست - تکفارس 
مدیرعامل شیائومی: میکس فولد ۲ یکی از نازکترین گوشی های تاشو دنیاست - تکفارس 

مدیرعامل شیائومی: میکس فولد ۲ یکی از نازکترین گوشی های تاشو دنیاست

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۱ - 19:36
میکس فولد ۲

امروز لو وایبینگ رئیس شیائومی چین و‌ مدیر ردمی اعلام کرد که بزرگترین ویژگی گوشی تاشو میکس فولد ۲ که چند‌روز پیش معرفی شد ضخامت بسیار نازک آن است؛ بطوریکه ضخامت آن در حالت باز ۵.۴ میلیمتر و در حالت بسته ۱۱.۲ میلیمتر است. ضخامت این گوشی حتی در صورت استفاده از کیس محافظ ۱۳.۲ میلیمتر می‌شود که‌ قابل مقایسه با ضخامت پرچمدارن کنونی است.‌

دلیل ضخامت کم این گوشی، استفاده از یک لولای جدید از نوع میکرو در وسط دو نمایشگر آن است که باعث شده تعداد قطعات بکار رفته در شفت چرخان آن به ۸۷ عدد کاهش یابد. به این ترتیب، وزن شفت چرخان ۳۵ درصد و ضخامت آن ۲۵ درصد کاهش یافته است. 

میکس فولد ۲

گوشی میکس فولد ۲ از نظر مشخصات هم قابلیت‌های خوبی دارد و از یک نمایشگر داخلی ۸.۰۲ اینچی با رزولوشن ۲K و یک نمایشگر خارجی ۶.۵۶ اینچی بهره می‌برد. برای پوشش این نمایشگرها از شیسه فوق نازک UTG استفاده شده است که ضخامت آن فقط ۰.۰۳ میلیمتر است. 

این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراکون ۸ نسل ۱ پلاس بوده و رم آن از نوع LPDDR5 و ‌حافظه آن از نوع UFS3.1 است. در داخل این گوشی از یک سیستم خنک‌کننده و یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با سرعت شارژ ۶۷ وات استفاده شده است. 

میکس فولد ۲ در بخش دوربین از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین مامرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این گوشی با قیمت ۱۳۳۵ تا ۱۸۰۰ دلار قابلیت رقابت با گوشی گلکسی زد فولد ۴ را خواهد داشت. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید