گزارش: آیفون ۱۵ پرو قدرتمندترین گوشی سال ۲۰۲۳ خواهد بود - تکفارس 
گزارش: آیفون ۱۵ پرو قدرتمندترین گوشی سال ۲۰۲۳ خواهد بود - تکفارس 

گزارش: آیفون ۱۵ پرو قدرتمندترین گوشی سال ۲۰۲۳ خواهد بود

مهدی حلوائی
۹ شهریور ۱۴۰۱ - 18:03
آیفون 15 پرو

بر اساس گزارش خبرگزاری دیجی‌تایمز (DigiTimes)، فرآیند ۳ نانومتری ویژه‌ی (N3E) شرکت TSMC ابتدا در تراشه‌ی گوشی آیفون ۱۵ پرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو احتمالاً تراشه‌ی A17 بر پایه‌ی این فرآیند طراحی خواهد شد.

گفته می‌شود که تراشه‌ی پرچمدار بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ امکان استفاده از فرآیند ۳ نانومتری TSMC را نداشته و بر پایه‌ی فرآیند ۴ نانومتری این شرکت تایوانی ساخته می‌شود. از این رو احتمالاً تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از فرآیند یادشده بهره خواهد برد و گوشی‌های سال ۲۰۲۳ به آن مجهز خواهند شد.

آیفون 15 پرو

بر اساس گزارش‌های قبلی، اپل در نسخه‌های پایه و مکس آیفون ۱۴ از تراشه‌ی ۵ نانومتری A15 و در نسخه‌های پرو از تراشه‌ی ۴ نانومتری A16 استفاده کرده است. با توجه به این رویکرد، انتظار می‌رود که گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز به تراشه‌ی ۳ نانومتری A17 مجهز شوند.

همچنین از آن‌جایی که تولید ابتدایی فرآیند ۳ نانومتری ویژه‌ی TSMC برای اواخر سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است، به احتمال زیاد اپل تنها شرکتی خواهد بود که در این سال از فرآیند یادشده در تولید تراشه‌ی گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس استفاده می‌کند. گفته می‌شود که این گوشی‌ها به دوربین پریسکوپ جدیدی نیز مجهز می‌شوند و به‌طور کلی از سایر گوشی‌های سال ۲۰۲۳ قدرتمندتر خواهند بود.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.