شرکت های فناوری چین بدترین عملکرد تاریخ‌شان را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ ثبت کردند - تکفارس 
شرکت های فناوری چین بدترین عملکرد تاریخ‌شان را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ ثبت کردند - تکفارس 

شرکت های فناوری چین بدترین عملکرد تاریخ‌شان را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ ثبت کردند

افشین نوری
۷ شهریور ۱۴۰۱ - 18:41
چین

در ماه‌های اخیر شیوع مجدد کرونا در چین باعث شده تا دولت این‌ کشور محدودیت‌هایی را اعمال بکند و همین موضوع باعث بسته شدن فروشگاه‌ها و کاهش فروش محصولات شرکت‌ها شد‌ه است، بطوریکه حالا این شرکت‌ها بدترین عملکرد خود را در کل تاریخ‌شان تجربه کرده‌اند‌.

برای مثال، شرکت علی بابا برای اولین بار در تاریخ خود هیچ رشد درآمد سالانه ای را تجربه نکرده است. یا شرکت Tencent صاحب پیام‌رسان وی‌چت برای اولین بار در تاریخ خود کاهش فروش را تجربه کرده است. 

از طرف دیگر، شرکت JD.com که دومین شرکت تجارت الکترونیک چین است ضعیف‌ترین رشد درآمد سالانه خود را تجربه کرده است. شرکت خودروسازی Xpeng نیز عملکرد بسیار ضعیفی را ثبت کرده است که در تاریخ این شرکت سابقه نداشته است. 

شیوع مجدد کرونا در سه ماهه اخیر باعث شد تا دولت چین برای جلوگیری از گسترش بیشتر آن، محدودیت‌هایی را در شهر بزرگ خود مثل شانگهای اعمال کند که این محدودیت‌ها چندین هفته به طول می‌انجامید. 

بد نیست بدانید که‌ اقتصاد چین در سه ماهه دوم امسال رشد ناچیز ۰.۴ درصدی را تجربه کرده است که این موضوع می‌تواند خبر بدی برای اقتصاد این کشور باشد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم مقامات این‌کشور برای گذر از این بحران چه تدابیری می‌اندیشند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید