زاکربرگ: هدست واقعیت مجازی بعدی متا مهرماه از راه خواهد رسید - تکفارس 
زاکربرگ: هدست واقعیت مجازی بعدی متا مهرماه از راه خواهد رسید - تکفارس 

زاکربرگ: هدست واقعیت مجازی بعدی متا مهرماه از راه خواهد رسید

افشین نوری
۵ شهریور ۱۴۰۱ - 08:23
متا

این‌روزها خیلی از شرکت‌های فناوری به دنبال ساخت هدست واقعیت مجازی هستند و اپل و متا جزو این شرکت‌ها هستند. امروز مارک زاکربرگ مدیرعامل متا تایید کرد که هدست واقعیت مجازی بعدی این شرکت در مهرماه معرفی خواهد شد. این هدست هم‌اکنون با نام رمزی Project Cambria در حال توسعه است و انتظار می‌رود بلافاصله بعد از معرفی روانه بازار شود. 

زاکربرگ درباره مشخصات این هدست گفته است که هدست واقعیت مجازی متا دارای قابلیت ردیابی چشم و همچنین قابلیت تشخیص حالات مختلف چهره مانند خندیدن را خواهد داشت‌ و همه این حالات به‌طور لحظه‌ای به آواتار منتقل خواهند شد.

زاکربرگ این هدست را «کروم‌بوک صورت» نامیده است و گفته است که این هدست مجهز به دوربین مختلفی خواهد بود که امکان تجربه واقعیت ترکیبی را نیز فراهم خواهند کرد. این هدست همچنین از یک نمایشگر با وضوح بسیار بالا و سنسورهای مختلف بهره خواهد برد.‌‌

وب‌سایت ورج اخیرا گزارش داده بود که هدست واقعیت مجازی متا احتمالا Meta Quest Pro نام خواهد داشت و قیمت آن به احتمال زیاد فراتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود. بد نیست بدانید که متا قبلا مدل Meta Quest را با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه کرده است.

 حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم هدست بعدی متا با چه مشخصات و قابلیت‌های معرفی خواهد شد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید