Cryptee: قابلیت Lockdown Mode اپل دارای باگ خطرناکی است - تکفارس 
Cryptee: قابلیت Lockdown Mode اپل دارای باگ خطرناکی است - تکفارس 

Cryptee: قابلیت Lockdown Mode اپل دارای باگ خطرناکی است

افشین نوری
۴ شهریور ۱۴۰۱ - 15:47
اپل Lockdown Mode

اپل قرار است قابلیت امنیتی Lockdown Mode  را برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران آیفون ارائه کند، اما یک موسسه امنیتی معتقد است که وب‌سایت‌ها به‌راحتی قادر به تشخیص کاربرانی که از این قابلیت استفاده می‌کنند خواهند بود. 

موسسه Cryptee گفته است که قابلیت Lockdown Mode ممکن است قابل ردیابی باشد   و‌ احتمالا کاربرانی را که آن استفاده می‌کنند در معرض خطر قرار خواهد داد. این قابلیت قرار است به‌همراه iOS 16, iPadOS 16 و macOS Ventura  عرضه بشود و‌ هدف آن مقابله با جاسوس‌افزارهایی مثل پگاسوس است که توسط شرکت NSO Group توسعه یافته است. 

کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، به‌طور موقت بسیاری از قابلیت‌های دستگاه خود را غیرفعال کنند که شامل محدودسازی مرورگرهای وب و اپلکیشن‌های پیام‌رسان خواهد شد. 

با این حال، عدم استفاده از این قابلیت‌ها ممکن است به وب‌سایت‌هایی که کاربر از آن‌ها بازدید می‌کند بگوید که این کاربر از Lockdown Mode استفاده می‌کند. به این ترتیب این وب‌سایت‌ها قادر به ردیابی کاربر مذکور از طریق روش‌های دیگری مثل پلاگین‌ها، IP آدرس، فونت‌های استفاده شده و موارد دیگر خواهند بود. 

موسسه Cryptee این نظریه را با ساخت  وب‌سایتی که قادر به شناسایی دستگاه‌های مجهز به Lockdown Mode بود تست کرده است و در عرض ۵ دقیقه توانسته بفهمد که این کاربر از قابلیت مذکور استفده می‌کند. 

با توجه به این گزارش، به نظر می‌رسد که کاربران Lockdown Mode از نظر امنیتی به‌طور کامل محافظت نخواهند شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل برای رفع این مشکل چه تدابیری خواهد اندیشید.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.