نسخه بتای جدید اپ موبایل استیم منتشر شد - تکفارس 
نسخه بتای جدید اپ موبایل استیم منتشر شد - تکفارس 

نسخه بتای جدید اپ موبایل استیم منتشر شد

مهدی ملکی
۴ شهریور ۱۴۰۱ - 10:15
استیم موبایل

سال‌های سال است که از استیم به عنوان یکی از فروشگاه‌های مطرح رایانه‌های شخصی یاد می‌شود. اگرچه نسخه دسکتاپ این فروشگاه به شکل گسترده‌ای محبوب است اما اپلیکیشن موبایل این فروشگاه داستان دیگری دارد.

با این حال به نظر می‌رسد این داستان قرار است تغییر کند و سرانجام کاربران با فروشگاهی مواجه شوند که روی موبایل هم عملکرد خوبی دارد. به تازگی با انتشار نسخه بتای جدید اپ موبایل استیم می‌توان به این موضوع امیدوار شد.

به گفته استیم آن‌ها این اپلیکیشن را براساس یک فریم‌ورک جدید و زبان طراح مدرن ساخته‌اند. با وجود تغییرات گسترده‌ای که روی این اپلیکیشن صورت پذیرفته، ولو تایید کرده که کاربران مانند گذشته هنوز هم می‌توانند در فروشگاه بگردند، کدهای Steam Guard دریافت کرده و تراکنش‌های خود را انجام دهند.

افزون بر بازطراحی کلی اپلیکیشن موبایل استیم، این به‌روزرسانی تجربه کاربر را در ابعاد گوناگونی متحول می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سیستم اعلان هوشمندتر
  • سیستم احراز هویت جدید
  • پشتیبانی از چند حساب کاربری
  • نمای بهبود یافته کتابخانه
  • بهبود رابط تراکنش
  • یک فید اخبار جدید که مبتنی بر کتابخانه شماست
  • امکان کاوش بهتر در فروشگاه

اگر می‌خواهید، می‌توانید همین حالا بتای اپلیکیشن جدید استیم را روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS نصب کنید و به این شرکت بازخورد دهید. به این منظور کاربران اندروید باید به این لینک و کاربران iOS به این لینک مراجعه کنند. لینک iOS ابتدا از شما درخواست می‌کند TestFlight را نصب کنید.

با اتمام مرحله نصب، نسخه بتای استیم موبایل به صورت خودکار نصب خواهد شد. به گفته ولو، نسخه بتای iOS استیم طبق قواعد اپل برای ۱۰ هزار نفر در دسترس خواهد بود و پس از آن تا اطلاع ثانوی کسی نمی‌تواند دست به نصب بتا بزند. با این حال در آینده‌ای نه چندان دور، افراد بیشتری قادر به نصب نسخه بتا خواهند بود.

این شرکت طی یکی دو سال گذشته برنامه گسترده‌ای را برای بهبود تجربه کاربری مخاطبانش روی پلتفرم‌های مختلف آغاز کرده است. شاید با عرضه استیم دک، رایانه شخصی دستی ولو این شرکت بار دیگر متوجه شد که تجربه مناسب روی نمایشگرهای کوچک تا چه اندازه مهم است.

البته استیم دک بیش از آن که قادر به اجرای بدون دردسر تمام بازی‌های رایانه‌های شخصی باشد، دستگاهی است که به زحمت می‌تواند تعدادی از بازی‌های این پلتفرم بزرگ را به بطن خود تزریق کند. با این حال استیم دک تقریباً برای اولین بار در تاریخ، PC گیمینگ را در حالت قابل حمل محقق می‌کند و این خودش برای ما جادویی تلقی می‌شود که ولو دست به انجامش زده است.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید