TrendForce: نرخ نفوذ گوشی‌های تاشو در بین مشتریان تا آخر سال ۲۰۲۲ به ۱ درصد خواهد رسید - تکفارس 
TrendForce: نرخ نفوذ گوشی‌های تاشو در بین مشتریان تا آخر سال ۲۰۲۲ به ۱ درصد خواهد رسید - تکفارس 

TrendForce: نرخ نفوذ گوشی‌های تاشو در بین مشتریان تا آخر سال ۲۰۲۲ به ۱ درصد خواهد رسید

افشین نوری
۳ شهریور ۱۴۰۱ - 16:20
گلکسی زد فلیپ 3

وب‌سایت TrendForce گزارش داده است که بازار گوشی‌های تاشو با نمایشگرهای OLED تا پایان امسال حدود ۱ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص خواهند داد. 

در سال‌های اخیر فروش این گوشی به‌خاطر بهرمندی آن‌ها از فناوری پیشرفته و طراحی جدید افزایش یافته است و‌ تاکنون دو مدل از این‌ گوشی‌ها محبوبیت بیشتری در بین مشتریان پیدا کرده‌اند.‌ یک مدل از آن‌ها به‌صورت افقی خم می‌شود‌ که برای مثال گلکسی زد فولد سامسونگ از این طراحی بهره می‌برد و ‌در مقابل طراحی گلکسی زد فلیپ را داریم که به‌صورت عمودی تا می‌شود و به‌راحتی در جیب جا می‌شود. 

 در حال حاضر، سایز نمایشگر گوشی‌های تاشو از نوع اول بین ۷.۵ تا ۸ اینچ متغیر است و سایز نمایشگر گوشی‌های از نوع دوم بین ۶.۵ تا ۷ اینچ ‌متغیر است. نرخ نوسازی این گوشی‌ها نیز به ۱۲۰ هرتز رسیده است که اتفاق بسیار مهمی است. 

به گفته TrendForce، پیش‌بینی می‌شود نرخ نفوذ این گوشی‌ها تا پایان امسال به ۱.۱ درصد برسد و احتمالا در سال ۲۰۲۴ این عدد به ۲.۵ درصد افزایش خواهد یافت. در هر حال، رقابت شدید در این بخش باعث خواهد شد تا قیمت گوشی‌های تاشو به مراتب کاهش یافت و تمایل مشتریان به خرید آن‌ها افزایش یابد. بنابراین انتظار می‌رود که در سال‌های آینده شاهد شکوفایی این نوع گوشی‌ها در بازار باشیم.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید