دعوت نامه رویداد آیفون ۱۴ چه چیزهایی را به ما می‌گوید؟ - تکفارس 
دعوت نامه رویداد آیفون ۱۴ چه چیزهایی را به ما می‌گوید؟ - تکفارس 

دعوت نامه رویداد آیفون ۱۴ چه چیزهایی را به ما می‌گوید؟

مهدی ملکی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - 11:23
دعوت نامه آيفون ۱۴

اپل امروز شایعات مربوط به برگزاری رویداد خود در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ (۷ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی) را تایید کرد. بنابراین حالا با اطمینان می‌توان گفت این غول تکنولوژی در ماه جاری سرانجام از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ و احتمالاً اپل واچ‌ها و ایرپادهای جدید رونمایی خواهد کرد.

دعوت‌نامه این رویداد زمینه‌ساز گمانه‌‌زنی‌های بسیاری شده است که ما در این مقاله از تکفارس به آن‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

آیا دعوت‌نامه آیفون ۱۴ حاوی معنای خاصی است؟

لزوماً خیر اما اپل عاشق رویاپردازی است و مردم نیز همسو با این شرکت دوست دارند معنای خاصی را به دعوت‌نامه‌ها و کلاً محصولات اپل نسبت دهند. به همین ترتیب اگر سابقه اپل را هم فرض بگیریم، کارهای هنری این‌چنینی شرکت هرگز تصادفی و بدون معنا نبوده‌اند اما لزوماً هم به موارد خارق‌العاده و خاص اشاره نکرده‌اند.

برای مثال سال گذشته شعار California Streaming را شاهد بودیم که سرانجام مشخص شد به حالت فیلمبرداری پرتره و رنگ‌های گرافیت و طلایی محصولات جدید این شرکت اشاره دارد.

رویداد معرفی آیفون ۱۲ با شعار Hi, Speed بازاریابی شد که به تراشه ۵ نانومتری A14 بایونیک و اتصال شبکه ۵G اشاره داشت. همه این اتفاق‌ها باعث می‌شوند ما به این نتیجه برسیم که در این بین رازی نهفته است و اگرچه شاید چندان هم مهم نباشد اما احتمالاً به آیفون ۱۴ اشاره دارد.

نمایشگر Always-on

اگر بخواهیم این راز را کالبدشکافی کنیم، اولین حدس درباره استفاده از نمایشگر Always-on در سری آیفون ۱۴ است. پس شاید شاهد معرفی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به ترتیب با نمایشگرهای ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی باشیم که به لطف فناوری OLED نمایشگرهایشان می‌توانند اجازه دهند کاربران همیشه زمان، درصد باتری و اعلان‌ها را بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه مشاهده کنند. اصلاً بعید نیست آسمان سیاه و ستاره‌های پس‌زمینه موجود در دعوت‌نامه رویداد پیش‌روی اپل به این موضوع اشاره داشته باشد.

ارتباط ماهواره‌ای

سال گذشته شایعه شده بود که آیفون ۱۳ با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای معرفی خواهد شد اما این اتفاق هرگز رخ نداد و حالا انتظار می‌رود سری آیفون ۱۴ به این ویژگی مجهز شود. اگر چنین چیزی محقق شود، شما می‌توانید در منطقه‌ای که اتصال شبکه وجود ندارد، به لطف ارتباط ماهواره‌ای باز هم پیام ارسال کنید. از آن‌جایی که ماهواره‌ها در فضا معلق هستند، مضمون فضایی تیزر رویداد اپل می‌تواند اشاره خوبی به این موضوع باشد.

عکاسی نجومی

برای عکاسی نجومی یا همان ستاره‌نگاری نیاز به تجهیزات مناسبی است اما برخی از گوشی‌های اندرویدی از شرکت‌های گوگل، ریلمی، ویوو و شیائومی همراه حالت عکاسی نجومی عرضه می‌شوند که به شما اجازه می‌دهد از آسمان شب تصویربرداری کنید.

این حالت به صورت خودکار چندین تصویر با نورپردازی‌های گوناگون از صحنه مورد نظر ثبت می‌کند و با ترکیب آن‌ها و حذف نویز، اجازه می‌دهد تصویری مناسب از آسمان را تماشا کنید.

سال گذشته چندین رسانه و منع از جمله EverythingApplePro و Max Weinbach گزارش کردند آیفون ۱۳ مجهز به یک حالت عکاسی نجومی خواهد بود که می‌تواند اجسام مختلف از جمله ستارگان و قمرها را تشخیص داده و براساس آن‌ها نورپردازی حاصل را تغییر دهد. همان‌طور که می‌دانید این اتفاق رخ نداد بنابراین شاید این قابلیت را در نسخه‌های بعدی آیفون ببینیم.

دعوت‌نامه رویداد معرفی آیفون ۱۴ با عبارت Far out نام‌گذاری شده پس شاید اپل قابلیت تصویربرداری از اشیا با فاصله طولانی را برای این گوشی‌ها در نظر گرفته باشد. طبق شایعات مدل پروی این سری با لنز جدید و بزرگ‌تر ۴۸ مگاپیکسلی روانه بازار خواهد شد که به معنی عملکرد بهتر در سناریوهایی با نور کم است.

بریدگی نمایشگر i

ظاهراً مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۴ به نمایشگر با روزنه i مانند مجهز خواهند شد. البته، روزنه‌ها به هر شکل هرگز نمی‌توانند به اندازه دوربین‌های زیرنمایشگر تجربه یکپارچه‌ای را در اختیار کاربر قرار دهند اما به هر حال در نزدیک شدن به این حالت، قدیمی مناسب تلقی می‌شوند.

رویداد آیفون ۱۴ به زودی برگزار خواهد شد و شما می‌توانید آن را به صورت زنده از تکفارس تماشا کنید. شایعات این‌طور نشان می‌دهند که آیفون ۱۴ پایه ۶.۱ اینچی و نسخه ۶.۷ اینچی آن با به‌روزرسانی‌های اندکی نسبت به مدل سال قبل معرفی خواهند شد اما نسخه‌های پرو با تراشه‌ای جدید، نمایشگری بهتر و سرانجام طراحی و دوربین‌های تازه‌ای که به آن‌ها اشاره کردیم، در دسترس قرار خواهند گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید