ممنوع شدن استفاده از دو ماده شیمایی در ساخت محصولات اپل - تکفارس 
ممنوع شدن استفاده از دو ماده شیمایی در ساخت محصولات اپل - تکفارس 

ممنوع شدن استفاده از دو ماده شیمایی در ساخت محصولات اپل

حسین توحیدلو
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - 14:27
ممنوع شدن استفاده از دو ماده شیمایی در ساخت محصولات اپل - تکفارس 

حتما شما تا به امروز بار ها و بارها نام کمپانی اپل را شنیده اید. کمپانی که تمام محصولات آن با کیفیت و بدون نقص هستند و در عین حال قیمت بالایی هم دارند. این کمپانی نامدار همیشه در پی آن هستند که بهترین باشند و از بهترین مواد اولیه در ساخت محصولات خود استفاده کند تا همیشه و همیشه کیفیت محصولاتش بالا باشند. اگر اندکی از مواد شیمایی اطلاعات داشته باشیم حتما میدانیم که بنزن یکی از خطرناک ترین و در عین حال سرطان زا ترین مواد است که به راحتی میتواند بر روی فرد تاثیر بگذارد. همچنین ماده دیگری وجود دارد به نام  N هگزان که واقعا مانند بنزن سرطان زاست.

ساخت محصولات اپل در کارخانه هایی انجام می شود که از این مواد شیمیایی یعنی  N هگزان و بنزن یکی از فراوان ترین موادی هستند که آن کارخانه یافت می شود. از این رو سلامت همه کارکنان شرکت اپل در خطر است. از این رو کمپانی بزرگ و پرطرفدار اپل تصمیم گرفت که ر راستای حفظ سلامت کارگران کارخانه‌ها از مواد بنزن و N هگزان دیگر استفاده نکند و این مواد دیگر نباید در کارخانه های شرکت اپل وجود داشته باشند و به نوعی اپل مواد شیمیایی N هگزان و بنزن را ممنوع کرده است.

در علم پزشکی خطرناک بودن و سرطان زا بودن دو ماده شیمیایی N هگزان و بنزن امری شناخته شده و آشکار است و کمپانی اپل قبل از ممنوع کردن این دو مواد قبلا شرایط سختی را برای حفظ جان و سلامت کارکنان خود تعیین کرده بود. این کمپانی قبلا لباس های مخصوصی به ۵۰۰ هزار کارگر خود در ۲۲ کارخانه داده بود که خوشختانه بخاطر این لباس ها سلامت هیچ کدام از ۵۰۰ هزار نفر به خطر نیافتاده است. با این وجود کمپانی اپل تصمیم گرفت این دو ماده شیمیایی خطرناک را ممنوع کند.

مدتی پیش China Labor Watch یک گروه تحقیقاتی بخاطر استفاده دو ماده شیمیایی N هگزان و بنزن در کارخانه ها و صنعت ها، تحقیقاتی انجام دادند و در پایان گزارش خود اعلام کردند که N هگزان یک ماده ای است که باعث می شود مشکلات عصبی در فرد ظاهر شود و ماده دیگر یعنی بنزن نیز یکی از مواد سرطان زاست. البته وجود N هگزان و بنزن در صنعت واقعا نیاز است و این دو ماده شیمیایی به عنوان یک حلال قوی در صنعت محسوب می شود.

با توجه به خطرناک بودن دو ماده N هگزان و بنزن، اقدام کمپانی بزرگ اپل واقعا شایسته است.

نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.