تیک تاک ظاهراً همه ورودی‌های صفحه کلید کاربران را ثبت می کند - تکفارس 
تیک تاک ظاهراً همه ورودی‌های صفحه کلید کاربران را ثبت می کند - تکفارس 

تیک تاک ظاهراً همه ورودی‌های صفحه کلید کاربران را ثبت می کند

افشین نوری
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - 09:53
TikTok Notes

طبق یک گزارش جدید، اپلیکیشن iOS تیک تاک همه لینک‌ها را در داخل یک مرورگر داخل اپلیکیشنی باز می‌کند و همه تعاملات کاربر با وب‌سایت‌ها را ثبت می‌کند‌. این تعاملات شامل وارد کردن رمز عبور، اطلاعات کارت اعتباری، آدرس و موارد دیگر می‌شود. هرچند تیک تاک این ادعاها را رد کرده است اما ظاهرا چنین اتقاقاتی در حال رخ دادن است. 

اخیرا گزارش‌هایی وجود داشت که مبنی بر اینکه تعدادی از کارمندان چینی این شرکت به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی پیدا کرده‌اند و مقامات تیک تاک ضمن تایید این موضوع و عذرخواهی کردن از کاربران خود اعلام‌ کردند که این کار از روی عمد اتفاق نیفتاده است بلکه کاملا سهوی بوده است. 

حالا طبق اطلاعاتی که یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن به نام Felix Krause منتشر کرده است نسخه iOS تیک تاک همه رفتارهای کاربر را می‌تواند ثبت و ضبط می‌کند. Felix چند هفته پیش نیز فاش کرده بود که‌ اینستاگرام و فیس بوک نیز از روش مشابهی در مرورگر داخل اپلیکیشن خود برای ردیابی فعالیت‌های کاربر استفاده می‌کنند. ‌

به گفته این توسعه‌دهنده، نسخه iOS تیک تاک می‌تواند حتی هر ضربه روی دکمه‌ها، لینک‌ها، تصاویر و اسلایدرها را ردیابی کند. این اپلیکیشن ظاهرا از یک تابع جاوا اسکریپت برای جمع‌آوری این اطلاعات استفاده می‌کند. 

در حال حاضر، تیک تاک اجازه استفاده از مرورگرهای دیگر را در داخل اپلیکیشن خود نمی‌دهد و همین موضوع می‌تواند از لحاظ امنیتی مشکل‌ساز باشد. البته اگر از نسخه وب این برنامه استفاده کنید می‌توانید از هر مرورگر دیگری برای باز کردن لینک‌های داخل برنامه استقاده کنید. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم این ادعاها تا چه حد صحت دارند و تیک تاک چه اقداماتی برای رفع آن انجام می‌دهد. 

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید