گزارش: چین ۴۷۵ میلیون کاربر مشترک شبکه ۵G و ۱.۹۷ میلیون ایستگاه پایه ۵G دارد  - تکفارس 
گزارش: چین ۴۷۵ میلیون کاربر مشترک شبکه ۵G و ۱.۹۷ میلیون ایستگاه پایه ۵G دارد  - تکفارس 

گزارش: چین ۴۷۵ میلیون کاربر مشترک شبکه ۵G و ۱.۹۷ میلیون ایستگاه پایه ۵G دارد 

افشین نوری
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - 19:38
5G

شبکه ۵G روزبه‌روز در حال گسترش است و‌ کشور چین در این زمینه جزو پیشازان است. طبق یک گزارش، تعداد مشترکین شبکه ۵G در چین به بیش از ۴۷۵ میلیون نفر رسیده است که حدود یک سوم جمعیت این کشور می‌شود‌.

براساس این گزارش که ‌وزارت ارتباطات چین منتشر کرده است تا آخر تیرماه امسال ۱.۹۷ میلیون ایستگاه پایه ۵G در سرتاسر این کشور نصب شده است که تقریبا همه شهرهای مهم و ۹۶ درصد شهرهای کوچک را پوشش می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال ۶۰۰ هزار ایستگاه دیگر نیز در شهرهای مختلف این کشور نصب بشود. به گفته‌ی وزارت ارتباطات چین توسعه شبکه ۵G در این کشور همچنان ادامه خواهد یافت و این کار منجر به توسعه کسب‌‌وکارهای جدید در شهرهای کوچک خواهد شد. 

شرکت China Mobile به‌عنوان بزرگترین اپراتور دنیا از نظر تعداد مشترکین، تاکنون ۸.۷ میلیارد دلار در بخش ۵G سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت اعلام کرده است که حدود ۱ میلیون ایستگاه ۵G را در شهرهای مختلف چین نصب کرده است.  این ایستگاه‌ها در باند ۷۰ مگاهرتز فعال هستند و تاکنون توانسته‌اند ۱۲۴ میلیون کاربر جدید را در نیمه نخست ۲۰۲۲ به شبکه ۵G وصل کنند. 

 دو شرکت China Telecom و China Unicom نیز به‌طور مشترک ۱۸۰ هزار ایستگاه ۵G در نیمه نخست امسال نصب کرده‌اند که کل ایستگاه‌های نصب شده توسط آن‌ها را به ۸۷۰ هزار رسانده است. 

این آمار نشان می‌دهند که چین به‌سرعت در حال تبدیل شدن به توسعه‌یافته‌ترین کشور دنیا در زمینه شبکه ۵G است و باید منتظر بمانیم و بببنیم این فناوری در سایر کشورها مثل کشور ما چقدر توسعه خواهد یافت. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید