یوتیوب قابلیت واترمارک کردن ویدیوها را به سرویس شورتس اضافه می کند - تکفارس 
یوتیوب قابلیت واترمارک کردن ویدیوها را به سرویس شورتس اضافه می کند - تکفارس 

یوتیوب قابلیت واترمارک کردن ویدیوها را به سرویس شورتس اضافه می کند

افشین نوری
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - 11:00
یوتیوب شورتز

یوتیوب قصد دارد به‌زوی قابلیت واترمارک کردن را به ویدیوهای شورتس اضافه کند. این قابلیت به خالقان محتوا کمک خواهد کرد تا با بازنشر محتوای خود در سایت‌های دیگر جلوگیری کنند. 

با افزایش محبوبیت تیک تاک،  خیلی از شرکت‌ها به‌دنبال راه‌اندازی سرویس مشابهی برای جذب مخاطبان بیشتر هستند و اینستاگرام و یوتیوب نیز با ارایه سرویس‌های ریلز و شورتس تاحدودی توانسته‌اند جایگاه خود را در بین علاقمندان ویدیوهای کوتاه باز کنند‌. 

حالا یوتیوب می‌خواهد که قابلیت واترمارک کردن را به سرویس شورتس اضافه نماید تا کاربران هنگام اشتراک گذاری ویدیوعا پر پلتفرم‌های مختلف بدانند که هر ویدیو متعلق به چه کسی است و پدیدآورنده آن کیست. 

یوتیوب سرویس شورتس را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد و حالا تعداد کاربران ماهانه آن به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت تاکنون قابلیت‌های زیادی را برای آن عرضه کرده است و قصد قابلیت‌های دیگری مثل زوم کردن روی ویدیوها را نیز به آن اضافه کند.  

در هر حال به نظر می‌رسد که رقابت در بخش ویدیوهای کوتاه بسیار شدیدتر از قبل شده است و هر کدام از پلتفرم‌ها برای جذب مخاطبان بیشتر در تلاش هستند. حالا باید ببینیم یوتیوب چقدر در این راه موفق خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید