گوگل بزرگ‌ترین حمله HTTPS DDoS تاریخ را دفع کرد - تکفارس 
گوگل بزرگ‌ترین حمله HTTPS DDoS تاریخ را دفع کرد - تکفارس 

گوگل بزرگ‌ترین حمله HTTPS DDoS تاریخ را دفع کرد

مهدی ملکی
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - 18:04
هک

گوگل تایید کرده که یکی از مشتریان ابری این شرکت هدف بزرگ‌ترین حمله HTTPS DDoS تاریخ قرار گرفته که تا به حال گزارش شده است.

به گزارش Bleeping Computer یکی از مشتریان Cloud Armor در معرض حمله‌ای قرار داشته که در اوج آن ۴۶ میلیون درخواست بر ثانیه ارسال می‌شده است.

به عبارت دیگر همان‌طور که ذکر کردیم، این موضوع حمله یاد شده را تبدیل به بزرگ‌ترین حمله‌ از این نوع در تاریخ علم کامپیوتر می‌کند. گفتنی است که حمله مورد بحث در نقطه اوج خود، قدرتی بالغ بر ۲ برابر حمله‌ای داشته که پیش‌تر رکورد را در اختیار داشته است. البته در سایر نقاط زمانی اجرای این حمله DDoS حدود ۸۰ درصد درخواست‌ها به یک میزان بوده‌اند. حمله رکورددار قبلی با ۲۶ میلیون درخواست در ثانیه در ماه ژوئن توسط Cloudflare دفع شد.

به گفته گوگل حمله‌ای که این شرکت موفق به دفع آن شد، برابر با دریافت مقدار درخواست‌هایی روزانه ویکی پدیا در تنها ۱۰ ثانیه است. به لطف Cloud Armor شرکت گوگل، مشتریانی که با چنین حمله‌ای مواجه می‌شوند، می‌توانند بدون این که تحت تاثیر قرار بگیرند، به کار خود ادامه دهند.

متخصصان گوگل مدت کوتاهی بعد از اتمام حمله اعلام کردند این حملات از طریق ۵۲۵۶ آی‌پی از ۱۳۲ کشور جهان صورت پذیرفته‌اند. اگرچه آن‌ها هنوز موفق به تشخیص بدافزار مورد نظر نشده‌اند اما احتمال می‌دهند که Meris، بدافزار پشت دو حمله پیشین رکورددار این حوزه، مسئول این حمله باشد.

در سمت مقابل مایکروسافت نیز مدتی پیش بزرگ‌ترین حمله DDoS تاریخ را تجربه و آن را پشت سر گذاشت. این حمله‌ی ۲.۴ ترابیت بر ثانیه‌ای یکی از بزرگ‌ترین حملات محروم‌سازی از سرویس در تاریخ بوده و خوشبختانه مایکروسافت توانسته تا آن را دفع کند.

امیر دهان، مدیر برنامه ارشد سرویس آژور اعلام کرد که این حمله در اواخر ماه آگوست صورت گرفته و ترافیک آن از حدود ۷۰.۰۰۰ منبع از کشورهای آسیا-اقیانوسیه از جمله مالزی، ویتنام، تایوان، ژاپن، چین و آمریکا ارسال شده است.

این حمله‌ی وسیع در سه مرحله‌ صورت گرفته و حدود ۱۰ دقیقه به‌طول انجامیده است. در اولین مرحله، ترافیک ۲.۴ ترابیت بر ثانیه به سمت سرورهای این شرکت ارسال شد و این عدد برای مراحل بعدی به ترتیب ۰.۵۵ ترابیت بر ثانیه و ۱.۷ ترابیت بر ثانیه بوده است.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید