ضرر ۱ میلیارد دلاری شرکت های استخراج کننده بیت کوین در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ - تکفارس 
ضرر ۱ میلیارد دلاری شرکت های استخراج کننده بیت کوین در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ - تکفارس 

ضرر ۱ میلیارد دلاری شرکت های استخراج کننده بیت کوین در سه ماهه دوم ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - 22:21
بیت کوین

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، سه شرکت بزرگ فعال در حوزه‌ی استخراج بیت کوین در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ با ضرری ۱ میلیارد دلاری مواجه شده‌اند. علت اصلی این موضوع نیز کاهش ارزش رمزارزها اعلام شده است.

مطالب مرتبط:

ارزش بیت کوین در سه‌ماهه‌ی گذشته با کاهشی ۶۰ درصدی از ۴۵ هزار دلار به ۲ هزار دلار رسید و ارزش اتریوم نیز در همین مدت دو سوم کاهش پیدا کرد. در همین حال، شرکت‌های کور ساینتیفیک (Core Scientific)، ماراتن دیجیتال (Marathon Digital) و رایت بلاک‌چین (Riot Blockchain) در بازه‌ی زمانی یادشده به‌ترتیب ضرری ۸۶۲، ۱۹۲ و ۳۶۶ میلیون دلاری را متحمل شدند.

بیت کوین

در حال حاضر میزان فروش بیت کوین توسط ماینرها بسیار بیشتر از میزان استخراج آن‌ها است. برای مثال، بزرگ‌ترین شرکت‌های استخراج‌کننده‌ی بیت کوین در ماه ژوئن تعداد ۱۴،۶۰۰ هزار واحد از این رمزارز را به‌فروش رسانند اما تنها موفق به استخراج ۳،۹۰۰ واحد از آن شدند. همچنین شرکت‌های کور ساینتیفیک و بیت فارمز (Bitfarms) به‌ترتیب ۸۰ و ۵۰ درصد از موجودی بیت کوین خود را برای جبران هزینه‌‌ی اسخراج این رمزارز به‌فروش رساندند.

علاوه بر این موضوع، شرکت‌های استخراج‌کننده‌ی رمزارز مجبور به فروش دستگاه‌های ماینر خود و همچنین دریافت وام نیز شدند. برای مثال، ماراتن دیجیتال در ماه ژوئن ۱۰۰ میلیون دلار وام دریافت کرد و بسیاری از ماینرهای خود به ارزش ۵۸ میلیون دلار را نیز به‌فروش رساند. صرافی کوین بیس (Coinbase) نیز در همین ماه مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار را از دست داد و مجبور شد تا بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارکنان خود را از کار برکنار کند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید