گزارش: ۴۹ درصد کاربران اندروید قصد مهاجرت به iOS را دارند - تکفارس 
گزارش: ۴۹ درصد کاربران اندروید قصد مهاجرت به iOS را دارند - تکفارس 

گزارش: ۴۹ درصد کاربران اندروید قصد مهاجرت به iOS را دارند

افشین نوری
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - 09:52
گزارش: ۴۹ درصد کاربران اندروید قصد مهاجرت به iOS را دارند - تکفارس 

طبق یک گزارش جدید، درصد قابل‌توجهی از کاربران اندروید قصد سوییچ کردن به iOS را دارند و حدود ۴۹ درصد از آن‌ها گفته است که قصد مهاجرت به آیفون را دارند.

در حالیکه اندروید سهم ۶۹.۷۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد اما طبق گزارش فوق در هر منطقه‌ای ترجیح کاربران متفاوت است. برای مثال در قاره آفریقا قیمت بالای آیفون‌ باعث شده تا مشتریان همچنان به دنبال خرید گوشی‌های اندرویدی باشند. اما در آمریکای شمالی حدود ۵۴ درصد از بازار در اختیار iOS است. 

به غیر از عامل قیمت، موضوع دیگری که در گرایش مردم به خرید دستگاه‌های اندرویدی یا iOS دخیل است عامل امنیت است.  حدود ۲۵ درصد از کاربران اندروید در کشور آمریکا قصد مهاجرت به iOS را دارند و دلیل ۴۹ درصد آن‌ها برای این کار امنیت بالای آیفون است. 

iOS

طبق تحقیق فوق، کاربران آیفون ۱۳ پرو مکس گوشی خود را امن‌ترین گوشی موجود در بازار می‌دانند و این موضوع در مورد سایر کاربران iOS نیز صادق بوده است. البته لازم به گفتن است که در طول سال‌های اخیر هر دو دستگاه اندروید و iOS تحت حملات هکرها بوده‌اند اما دارندگان آیفون احساس امنیت بیشتری داشته‌اند. همین عامل باغث شده تا کاربران اندروید به سمت آیفون گرایش پیدا کنند.  ‌

حالا نتایج نشان می‌دهد که حدود ۴۹ درصد کاربران اندروید قصد مهاجرت به iOS را دارند. در هر حال، به نظر می‌رسد که اندروید تقریبا در حال از دست دادن جایگاه قبلی خود است و احتمالا در سال‌های آینده شاهد پیشی گرفتن iOS بر اندروید خواهیم بود. نظر شما در این باره چیست؟ شما به سمت کدام سیستم‌عامل گرایش دارید؟ 

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید