آمنی ویژن نسل دوم حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را معرفی کرد - تکفارس 
آمنی ویژن نسل دوم حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را معرفی کرد - تکفارس 

آمنی ویژن نسل دوم حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را معرفی کرد

مهدی حلوائی
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - 08:15
آمنی ویژن OVB0A

سامسونگ تا به حال چندین حسگر با رزولوشن بالا را برای دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند ارائه کرده است اما حالا رقیب اصلی این شرکت در این بخش از بازار یعنی آمنی ویژن (OmniVision) امروز نسل دوم حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی خود با نام OVB0A را معرفی کرده است.

جدیدترین حسگر شرکت آمنی ویژن با سایز ۱/۱.۳۹۵ اینچ کمی از حسگر قبلی این شرکت کوچک‌تر بوده اما سایز پیکسل آن ۰.۵۶ میکرومتر است که از این نظر، آن را به بهترین حسگر تصویر موجود در بازار تبدیل می‌کند. هرچند که این موضوع به معنای عدم هماهنگی سایز پیکسل و طول موج نور قرمز این حسگر است اما فناوری تشخیص فاز چهارگانه (QPD) و پوشش ۱۰۰ درصدی فوکوس خودکار این حسگر باعث خواهد شد تا مشکل یادشده به چشم نیاید.

آمنی ویژن OVB0A

به‌ ادعای آمنی ویژن، حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی OVB0A بهترین عملکرد در محیط‌های کم‌نور در مقایسه با سایر حسگرهای بازار را دارد. قرار است که این حسگر تصویر در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی در دسترس شرکت‌ها قرار بگیرد اما از آن‌جایی که هنوز دستگاه‌های مجهز به حسگر OVB0B نیز به بازار عرضه نشده‌اند، ممکن است که گوشی‌های مجهز به OVB0A نیز در آینده‌ی نزدیک در دسترس قرار نگیرند.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.