دانشمندان می‌ گویند سیگنال های ۶G برای سلامت انسان بی ضرر خواهند بود - تکفارس 
دانشمندان می‌ گویند سیگنال های ۶G برای سلامت انسان بی ضرر خواهند بود - تکفارس 

دانشمندان می‌ گویند سیگنال های ۶G برای سلامت انسان بی ضرر خواهند بود

افشین نوری
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - 22:26
6G

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که سیگنال‌های ۶G ممکن روی بیولوژی مغز تاثیر بگذارند. آزمایش‌های انجام شده روی موش‌ها نشان می‌دهد که این سیگنال‌ها باعث رشد سلول‌های مغز با سرعت ۲.۵ برابر می‌شوند‌ و از طرفی باعث بهتر شدن قدرت یادگیری موش‌ها شدند‌. این تحقیق حالا سوالات زیادی را درباره تاثیر واقعی سیگنال‌های ۶G ایجاد کرده است. ‌

در حالیکه دانشمندان تابش‌های ناشی از گوشی‌های هوشمند را برای سلامت انسان بی‌ضرر می‌دانند، اما هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که با حرکت به سمت شبکه ۶G تا اواخر دهه ۲۰۳۰ چه اتفاقاتی برای سلامت ما خواهد افتاد. 

در رابطه با شبکه ۶G باید بگوییم‌ که در این شبکه، فرکانس سیگنال‌های ارسالی افزایش خواهد یافت تا داده‌ها با سرعت بالاتری ارسال شوند. این فرکانس‌ها در محدوده ۰.۳ تراهرتز تا ۳ تراهرتز خواهند بود و حتی قابلیت نفوذ در سلول‌های مغز را خواهند داشت. 

دانشمندان چینی در مطالعه خود متوجه شدند که‌ با قرار دادن مغز موش به مدت سه دقیقه در معرض ۱۰۰ میکرووات سیگنالی با فرکانس ۰.۳ تا ۳ گیگاهرتز، نورون‌های مغز این موش ۱۵۰ درصد سریع‌تر از حالت معمولی رشد می‌کنند. از طرفی، طول ارتباطات بین نورون‌ها افزایش می‌یابد و در عرض سه روز دو برابر می‌شود. این تغییرات هرچند ممکن است خطرناک به نظر برسند اما از لحاظ پزشکی بی‌خطر هستند‌. دانشمندان چینی حتی متوجه شدند که قدرت یادگیری موش‌ها افزایش یافته است. 

حالا باید منتظر و ببینیم آیا مطالعات بیشتر در زمینه سیگنال‌های ۶G نتایج فوق را تائید خواهند کرد یا نه. 

منبع: gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید