گزارش: اندروید ۱۲ فقط روی ۱۳ درصد گوشی ها نصب شده است - تکفارس 
گزارش: اندروید ۱۲ فقط روی ۱۳ درصد گوشی ها نصب شده است - تکفارس 

گزارش: اندروید ۱۲ فقط روی ۱۳ درصد گوشی ها نصب شده است

افشین نوری
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - 19:13
اندروید ۱۲

در حالیکه هنوز گوگل هنوز نسخه نهایی اندروید ۱۳ را عرضه نکرده است، آمار جدید نشان می‌دهند که اندروید ۱۲ فقط روی ۱۳.۳ درصد از گوشی‌های اندرویدی نصب شده است که آمتر بسیار ضعیفی است. 

اندروید ۱۲ حدود یک سال پیش عرضه شده است و هنوز چند ماه تا زمان عرضه رسمی اندروید ۱۲ باقی مانده است. در حال حاضر اندروید ۱۱ روی ۲۷ درصد گوشی‌ها و اندروید ۱۲ روی ۱۳.۳ درصد دستگاه‌ها نصب شده است و این موضوع نشان می‌دهد که اقبال کاربران به اندروید ۱۲ بسیار کمتر از حد انتظار بوده است.‌

طبق گزارش امروز، اندروید ۱۰ و اندروید ۹ به‌ترتیب توسط ۲۲.۳ و ۱۴.۵ درصد از کاربران نصب شده است که البته این موضوع چندان مایه تعجب نیست و قابل پیش‌بینی بود. 

اندروید ۱۲

آمار پایین نصب اندروید ۱۲ شاید دو دلیل اساسی داشته باشد. دلیل اول اینکه عرضه جدیدترین آپدیت‌های اندروید برای گوشی‌های پیکسل به معنای آن نیست که سایر گوشی‌ها نیز آن‌ها را نصب کرده باشند و همانطور که می‌دانید گاهی چندین ماه طول می‌کشد تا کاربران سایر گوشی‌ها بتوانند جدیدترین نسخه اندروید را نصب کنند.  و دلیل دوم اینکه خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند از نسخه‌های قدیمی اندروید استفاده کنند تا اینکه جدبدترین نسخه اندروید را با باگ‌های فراوان نصب کنند. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که اندروید ۱۳ بعد از عرضه نهایی در پاییز امسال چه عملکردی خواهد داشت و چند درصد کاربران آن را روی گوشی‌های خود نصب خواهند کرد. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.