ایلان ماسک: تولیدات خودرو تسلا از مرز ۳ میلیون دستگاه عبور کرد - تکفارس 
ایلان ماسک: تولیدات خودرو تسلا از مرز ۳ میلیون دستگاه عبور کرد - تکفارس 

ایلان ماسک: تولیدات خودرو تسلا از مرز ۳ میلیون دستگاه عبور کرد

افشین نوری
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - 18:40
تسلا

ایلان ماسک گفته است که تسلا تاکنون حدود ۳ میلیون خودرو تولید کرده است که ۱ میلیون دستگاه آن در کارخانه شانگهای چین ساخته شده‌اند. ماسک با انشتار این خبر در حساب توییتری خود گفت که ۲ میلیون خودروی تسلا در کارخانه Fremont کالیفرنیا تولید شده است. 

در حالیکه تسلا ماه گذشته گزارش عملکرد خود را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ منتشر کرد آمار نشان می‌داد که این شرکت ۲۵۴,۶۹۵ خودرو در طول این مدت عرضه کرده است (در مقایسه با ۳۱۰,۰۴۸ دستگاه در سه ماهه اول ۲۰۲۲) که رشد ۲۶ درصدی را نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۲۲ نشان می‌داد. با این حال، درآمد این شرکت از ۱۸.۷ در سه ماهه اول به ۱۶.۹ میلیون در سه ماهه دوم رسیده بود.‌

شیوع مجدد کرونا در چین و بسته شدن کارخانه‌ها باعث شد تا تسلا در سه ماهه دوم امسال به اهداف خود دست نیابد. به همین خاطر، این شرکت مجبور شد تمرکز خود را روی کارخانه Fremont بگذارد تا کاهش تولید خود را جبران کند. 

تسلا هنوز با مکان نخست بزرگترین سازنده خودرو فاصله دارد و این جایگاه هم‌اکنون در اختیار تویوتا با تولید سالانه ۱۰ میلیون خودرو است. تسلا در حال حاضر در رده بیستم بین Tata هند و سوزوکی ژاپن قرار دارد. 

تسلا دو کارخانه دیگر در تگراس و آلمان دارد که چندان عملکرد خوبی نداشته‌اند و آمار رسمی از آن‌ها منتشر نشده است و به نظر می‌رسد کاملا زیان‌ده بوده‌اند که ماسک هیچ اشاره‌ای به آن‌ها نکرده است. 

ماسک هفته گذشته گفت که حدود ۶.۹ میلیارد دلار از سهام تسلا را برای خرید احتمالی توییتر فروخته است و این شرکت تاکنون ۷۵ درصد از دارایی بیتکوین خود را فروخته است تا ضرر کمتری از بازار رمزارزها متحمل شود. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد این شرکت در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.