تراشه های گرافیکی اینتل آرک از دایرکت ایکس ۹ به صورت بومی پشتیبانی نمی کنند - تکفارس 
تراشه های گرافیکی اینتل آرک از دایرکت ایکس ۹ به صورت بومی پشتیبانی نمی کنند - تکفارس 

تراشه های گرافیکی اینتل آرک از دایرکت ایکس ۹ به صورت بومی پشتیبانی نمی کنند

مهدی حلوائی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - 15:27
تراشه‌های گرافیکی اینتل آآرک

تراشه‌های گرافیکی سری اینتل آرک از رابط‌های برنامه‌نویسی مدرنی مانند دایرکت ایکس ۱۲ و ولکان (Vulkan) به‌صورت بومی پشتیبانی می‌کنند اما چنین موضوعی برای دایرکت ایکس ۹ صدق نمی‌کند. اینتل امروز این موضوع را در وب‌سایت رسمی خود تایید کرد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در صفحه‌ی پشتیبانی وب‌سایت اینتل، تراشه‌های نسل ۱۲ و همچنین تراشه‌های گرافیکی سری آرک این شرکت از دایرکت ایکس ۹ به‌طور بومی پشتیبانی نمی‌کنند اما توانایی اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مبتنی بر این رابط برنامه‌نویسی را از طریق شبیه‌سازی روی دایرکت ایکس ۱۲ توسط D3D9On12 دارند. به‌گفته‌ی مایکروسافت، راه حل D3D9On12 هیچ تفاوتی با استفاده از درایورهای بومی دایرکت ایکس ۹ ندارد.

کارت گرافیک اینتل آرک

اینتل مدتی پیش نیز اعلام کرده بود که تمرکز اصلی خود را روی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سطح ۱، که بر پایه‌ی رابط دایرکت ایکس ۱۲ و ولکان طراحی شده‌اند، گذاشته است. این شرکت همچنین قصد دارد تا در پاییز سال جاری روی اپلیکیشن‌های سطح ۲ و مبتنی بر دایرکت ایکس ۱۱ و OpenGL تمرکز کند و سپس پشتیبانی

در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های قدیمی، مانند CS:GO، کماکان توسط قشر عظیمی از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند و عدم پشتیبانی مناسب تراشه‌های سری آرک و Xe اینتل از دایرکت ایکس ۹ باعث شده است تا این افراد نتوانند اپلیکیشن‌های یادشده را به‌درستی اجرا کنند. انتظار می‌رود که اینتل به‌زودی این مشکلات را برطرف کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید