فروش تراشه های دسکتاپ به پایین ترین حد خود در ۳۰ سال اخیر رسید - تکفارس 
فروش تراشه های دسکتاپ به پایین ترین حد خود در ۳۰ سال اخیر رسید - تکفارس 

فروش تراشه های دسکتاپ به پایین ترین حد خود در ۳۰ سال اخیر رسید

مهدی حلوائی
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - 08:03
تراشه دسکتاپ

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی مرکوری ریسرچ (Mercury Research)، فروش تراشه‌های دسکتاپ در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به پایین‌ترین حد خود از سال ۱۹۹۴ رسیده است. گفته می‌شود که موجودی کم شرکت‌ها و همچنین میزان پایین تقاضا از دلایل اصلی این موضوع بوده است.

با پایان پاندمی کرونا، میزان تقاضا برای کامپیوترها کاهش چشمگیری داشته و همین موضوع باعث شده تا درآمد شرکت‌های اینتل و انویدیا به‌ترتیب با افتی ۲۲ و ۳۳ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شود. همچنین فروش گوشی‌های هوشمند، کروم بوک‌ها و تبلت‌ها نیز افت چشمگیری در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ داشته است اما با این وجود، شرکت ای ام دی موفق شده تا در همین شرایط، عملکرد خوبی را به‌ثبت برساند.

فروش تراشه‌های دسکتاپ

ای ام دی اوایل ماه جاری اعلام کرد که درآمد آن نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته و حالا گزارش مرکوری ریسرچ نیز به رشد سهام این شرکت در بازار اشاره کرده است. این شرکت موفق شده تا در بازار کامپیوترها رشد ۲.۳ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته و رشد ۳.۵ درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کند.

فروش تراشه‌های سرور

ای ام دی همچنین در بازار تراشه‌های موبایلی، علی‌رغم افت نسبی، عملکرد بهتری را نسبت به اینتل داشته و موفق شده تا در این بخش از بازار رشد فصلی ۲.۳ درصدی و رشد سالانه‌ی ۴.۸ درصدی را در مقایسه با اینتل داشته باشد. این موضوع در بازار تراشه‌های سرور نیز صدق می‌کند چرا که ای ام دی در بازار این محصولات نیز به رشد فصلی مشابه و سالانه‌ی ۴.۴ درصدی دست پیدا کرده است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید