حواستان باشد هزینه‌های اضافی در هتل پرداخت نکنید - تکفارس 
حواستان باشد هزینه‌های اضافی در هتل پرداخت نکنید - تکفارس 

حواستان باشد هزینه‌های اضافی در هتل پرداخت نکنید

کسری نراقی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - 16:49
حواستان باشد هزینه‌های اضافی در هتل پرداخت نکنید - تکفارس 

شاید کمتر به این موضوع توجه شده باشد که هتل‌ها سالانه درآمد بسیار زیادی از طریق دریافت هزینه‌های اضافی از مسافران کسب می‌کنند. جالب اینجاست بسیاری از مسافران از دیدن این هزینه ها شگفت زده می شوند؛ زیرا فراتر از انتظار واقعی آن‌ها است. اما اگر با آگاهی کامل رزرو هتل را انجام داده و بدانید در چه قسمت‌هایی نباید هزینه کنید، می‌توانید امیدوار باشید که سرتان کلاه نمی‌رود. در این مقاله همراه ما باشید تا بدانید چگونه با اندکی تحقیق، پرسیدن سوال‌های درست و کمی احتیاط از پرداخت هزینه‌های اضافی راحت خواهید شد.

کارهایی که در هنگام رزرو هتل باید انجام دهید

بدون شک رزرو هتل به صورت آنلاین این امکان را به شما می‌دهد تا در مورد هتل مورد نظر خود اطلاعات لازم  را کسب کرده و با آگاهی کامل از امکانات و قوانین، اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایید. پس اولین قدم برای کاهش هزینه‌های اضافی را باید در همان لحظه انتخاب و رزرو هتل بردارید. اما چگونه؟

هزینه‌های اضافی که در مورد آن صحبت می کنیم، شامل مواردی چون اینترنت وای فای، هزینه پارکینگ، فعالیت‌های جانبی مانند سالن ورزش یا اسپا، تخت اضافه یا حتی پذیرش زودتر از موعد می‌شود. بهترین کار این است که هنگام پذیرش در مورد هزینه این موارد سئوال کرده و هنگام ترک هتل صورتحساب را به دقت چک نمایید. با انجام این کارها هیچ هزینه پنهانی از چشمان شما مخفی نخواهد ماند. به طور خلاصه پیشنهاد ما این است:
• توضیحات و امکانات هتل را در سایت رزرو آنلاین هتل، خوب مورد بررسی قرار دهید. برای مثال اگر از میان هتل‌های اصفهان قصد رزرو هتل آسمان اصفهان را دارید، به صفحه این هتل در جااینجاس رفته و بخش امکانات و قوانین هتل را از بالا تا پایین موشکافی کنید
• با هتل تماس برقرار کرده و در مورد هزینه‌ها سئوال کنید
• تأییدیه نهایی رزرو خود را به دقت و با جزئیات چک کنید. بیشتر هزینه‌های اضافه در تأییدیه نهایی نمایش داده می‌شوند
• در لحظه پذیرش در مورد هر گونه هزینه‌ای سئوال کنید
• قبل از ترک هتل صورتحساب خود را به دقت چک کنید

حواستان باشد هزینه‌های اضافی در هتل پرداخت نکنید - تکفارس 

از آفرهای ویژه هتل استفاده کنید

 بعضی هتل‌ها به ویژه هتل‌های زنجیره‌ای مانند هتل پارسیان کوثر اصفهان پیشنهادات ویژه‌ای برای مسافران در نظر می‌گیرند که مشمول تخفیف‌هایی هنگام رزرو هتل می‌شود. استفاده از این آفرها اغلب رایگان است و اعضا می‌توانند از خدمات رایگانی چون اینترنت رایگان یا پذیرش زودتر از موعد رایگان بهره مند شوند. به علاوه مسافران با جمع آوری امتیاز در اقامت‌های بعدی از تخفیف های ویژه برخوردار خواهند شد.

حواستان به هزینه‌های پنهان باشد

وقتی از هزینه‌های پنهان صحبت می کنیم، دقیقا منظورمان چیست؟ این هزینه‌ها عبارتند از:
• خدمات خانه داری
• پارکینگ
• پذیرش زودتر از موعد در هتل
• هزینه کنسلی زودتر از موعد
• حتی نگهداری از چمدان
• روم سرویس
• استفاده از دستگاه فکس و کپی
• ارسال یا دریافت بسته
• مینی بار

با این حساب بهتر است نکته‌های زیر را رعایت کنید:

هتل‌ها معمولا بابت تخت اضافه هزینه جداگانه دریافت می کنند

باید بدانید که بیشتر هتل‌ها قیمت اتاق‌های خود را برای دو نفر تنظیم می کنند و بچه‌های کوچک‌تر هم هزینه  پرداخت نمی‌کنند. اگر قرار باشد نفر سوم بزرگسالی شب در اتاق بماند، به احتمال خیلی زیاد باید هزینه تخت اضافه هنگام رزرو هتل پرداخت شود. پس بهتر است از همان ابتدا به دنبال هتلی باشید که چنین هزینه‌ای را از شما دریافت نمی‌کند. با صرف وقت و دقت بیشتر در هنگام بررسی هتل‌ها این کار امکان پذیر است.

در مینی بار به هیچ چیز دست نزنید

هر کسی که قصد صرفه جویی در پول خود را دارد، به خوبی می‌داند که نباید به مینی بار نزدیک شود. چیزی که ممکن است متوجه آن نباشید این است که اگر دست به هر چیزی در مینی بار بزنید، حسگری را فعال کرده‌اید که هزینه‌ای به هزینه‌های اتاق شما اضافه خواهد کرد. البته کارکرد حسگر این است که که مسافران اقلام داخل مینی بار را با چیز دیگری جایگزین نکنند.
اگر احیانا برای یکی از وسایل داخل مینی بار که فقط به آن دست زده اید؛ مشمول پرداخت هزینه شدید، حتما با کارکنان پذیرش دراین باره صحبت کنید.

حواستان باشد هزینه‌های اضافی در هتل پرداخت نکنید - تکفارس 

از هزینه میان وعده یا آب غافل نشوید

اگر در اتاق خود با سبدی از آب معدنی یا اسنک برخورد کردید، شاید فکر کنید بخشی از خدمات هتل هستند؛ اما متاسفانه اینطور نیست! پس توصیه می‌کنیم از مصرف هر گونه غذا یا نوشیدنی که در اتاق مهیا شده، خودداری کنید. مگر اینکه پیشتر در مورد هزینه‌های آن پرس و جو کرده باشید.

در مورد هر گونه انعام یا پاداش تحقیق کنید

 پرداخت انعام برای خدمات خانه‌داری و اسپا مانند ماساژ امری مرسوم است. با این حال در برخی از هتل‌ها پاداش برای این گونه خدمات روی هزینه اتاق محاسبه می‌شود. بنابراین پیشتر در مورد این هزینه‌ها پرس و جو کنید تا دوبار انعام نداده باشید.

از منابع رایگان استفاده کنید

به جای پذیرش زودتر از موعد چمدان‌های خود را به هتل بسپارید 

بسیاری از هتل‌ها بابت پذیرش زودتر از موعد، هزینه جداگانه دریافت می‌کنند. بنابراین به جای این کار از هتل بخواهید تا چمدان‌هایتان را برایتان نگاه دارند (اغلب هتل‌ها این کار را رایگان انجام می دهند) با این کار می‌توانید اندکی هم در همان حوالی بگردید تا موعد پذیرش هتل فرا رسد. البته بهتر است قبل از تحویل چمدان‌های خود، از رایگان بودن آن اطمینان حاصل کنید.

از تلفن خودتان استفاده کنید

 اکیدا به شما توصیه می‌کنیم از تلفن هتل فقط برای تماس با پذیرش هتل استفاده کنید. هتل‌ها نه تنها برای تماس با راه دور، بلکه حتی برای تماس‌های داخلی نزدیک هم هزینه دریافت می‌کنند. پس از تلفن همراه خود برای تماس‌های شخصی استفاده کنید.

به دنبال پارکینگ رایگان باشید

 اگرچه برخی هتل‌ها پارکینگ رایگان ارائه می‌دهند، اما بسیاری دیگر بابت این کار هزینه دریافت می‌کنند. پس اندکی وقت گذاشته و اطراف هتل دوری بزنید. ممکن است پارکینگ خیابانی رایگان یا حتی یک پارکینگ ارزان هم پیدا کنید.

از اتصال اینترنت دیگری استفاده کنید

 قبل از هر چیز باید این را بدانید که هرگز نباید بابت استفاده از وای فای در هتل هزینه ای پرداخت کنید. اما اگر هتل شما پولی بابت این خدمت دریافت کرد، از اینترنت جای دیگری استفاده کنید. اگر گوشی هوشمند دارید می توانید هات اسپات شخصی خودتان را ایجاد کنید یا اینکه به اینترنت رایگان یک کافی شاپ وصل شوید. در صورتی که تمام این راه‌ها با شکست مواجه شد، دورِ اینترنت را برای چند مدت خط بکشید. حداقل با این کار پول خود را هم پس انداز کرده اید.

برای بررسی اطلاعات دقیق و شرایط رزرو هتل به یک سایت مطمئن رجوع کنید. جااینجاس نیز می‌تواند در این زمینه همراه شما باشد. کافی است وارد سایت www.jainjas.com شده و با وارد کردن نام شهر یا هتل و مدت زمان اقامت خود لیست هتل‌ها، مشخصات و امکانات آن‌ها را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید