شیائومی از اولین ربات انسان نمای خود با نام سایبر وان رونمایی کرد - تکفارس 
شیائومی از اولین ربات انسان نمای خود با نام سایبر وان رونمایی کرد - تکفارس 

شیائومی از اولین ربات انسان نمای خود با نام سایبر وان رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - 15:58
شیائومی سایبر وان

شیائومی سرانجام اولین ربات انسان‌نمای خود با نام سایبر وان (CyberOne) را به‌طور رسمی معرفی کرد. این ربات ۱۷۷ سانتی‌متر قد و ۵۲ کیلوگرم وزن داشته و صورت آن از پنل اولد ساخته شده است. شیائومی در این ربات همچنین از دو میکروفون نیز استفاده کرده است.

ربات انسان‌نمای سایبر وان از سیستم کنترل اختصاصی شیائومی بهره برده که امکان هماهنگی بین ۲۱ مفصل آن را فراهم می‌کند. این ربات همچنین به‌لطف هوش مصنوعی پیشرفته‌ی خود، توانایی تشخیص ۴۵ نوع از احساسات انسان، ۸۵ صدای محیطی و همچنین یادگیری قابلیت‌های جدید را دارد.

شیائومی سایبر وان

سایبر وان اولین نسل از ربات‌های انسان‌نمای شیائومی بوده و بسیاری از ویژگی‌های آن هنوز در حال توسعه است. با این وجود، هرچند که این محصول توان رقابت با ربات‌های شرکت باستن داینمیکس را ندارد اما بدون شک نسبت به ربات انسان‌نمای تسلا از ویژگی‌های بیشتری برخوردار است. انتظار می‌رود که شیائومی این ربات را با قیمتی بین ۸۹ تا ۱۰۴ هزار دلار به بازار عرضه کند.

نظر شما در مورد ربات‌های انسان‌نما چیست؟ به‌نظر شما آیا این ربات‌ها در آینده جایگزین نیروهای انسانی خواهند شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید