گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۲ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس معرفی شد - تکفارس 
گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۲ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس معرفی شد - تکفارس 

گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۲ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس معرفی شد

افشین نوری
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - 19:17
شیائومی میکس فولد ۲

شیائومی از گوشی تاشو میکس فولد ۲ رونمایی کرد. این گوشی، نسل دوم گوشی‌های تاشو شیائومی محسوب می‌شود و برای رقابت با گلکسی زد فولد ۴ و ویوو فولد ایکس معرفی شده است. 

 مشخصات شیائومی میکس فولد ۲ 

پنل پشت این گوشی طراحی متفاوتی نسبت به مدل قبلی خود دارد و از یک ماژول افقی با برند لایکا که شامل سه دوربین می‌شود بهره می‌برد. این دوربین‌ها عبارتند از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور IMX766 سونی، یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و و یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابر.

دوربین اصلی این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای ۸K است و از فناوری دالبی ویژن HDR پشتیبانی می‌کند. دکمه پاور، سنسور اثرانگشت و دکمه ولوم همگی در سمت راست این گوشی قرار دارند. ضخامت این گوشی در حالت باز ۵.۴ میلیمتر و حالت بسته برابر با ۱۱.۲ میلیمتر و وزن کلی دستگاه ۲۶۲ گرم است. 

نمایشگر بیرونی میکس فولد ۲ یک پنل ۶.۵ اینچی E5 AMOLED با رزولوشن FHD+  و نرخ ۱۲۰ هرتز و نمایشگر داخلی آن یک پنل ۸.۲ اینچی Eco OLED با وضوح ۲.۵K و فرکانس ۱۲۰ هرتز است. هر دو نمایشگر از روشنایی ۱۰۰۰ نیت و فناوری‌های دالبی ویژن و TrueColour پشتیبانی می‌کنند‌ 

تراشه استفاده شده در میکس فولد ۲ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس است و در کنار آن تا ۱۲ گیگابایت رم و تا ۱ ترابایت حافظه داخلی استفاده شده است. ظرفیت باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت با سرعت شارژ ۶۷ وات است و نرم‌افزار استفاده شد در آن سیستم عامل اندروید ۱۲ با رابط کاربری MIUI 13 می‌باشد.

میکس فولد ۲ در رنگ‌های مشکی و طلایی عرضه شده و قیمت نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی آن به ترتیب ۱۳۳۵ و ۱۴۸۳ دلار و قیمت نسخه ۱ ترابایتی آن ۱۷۸۰ دلار است. فروش این گوشی از ۲۵ مرداد آغاز خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.