مشخصات تراشه های سری رایزن ۵۰۰۰ Embedded فاش شد - تکفارس 
مشخصات تراشه های سری رایزن ۵۰۰۰ Embedded فاش شد - تکفارس 

مشخصات تراشه های سری رایزن ۵۰۰۰ Embedded فاش شد

مهدی حلوائی
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - 17:31
ای ام دی رایزن 5000 Embedded

هرچند که تا عرضه‌ی تراشه‌های سری رایزن ۷۰۰۰ زمان زیادی باقی نمانده است اما ای ام دی کماکان تراشه‌های جدیدی از سری Zen 3 را تولید و روانه‌ی بازار می‌کند. امروز افشاگری با نام کاربری HXL به مشخصات نسخه‌ی جدید تراشه‌های رایزن ۵۰۰۰ Embedded دست پیدا کرده است.

بر اساس گزارش این افشاگر، تراشه‌های رایزن ۵۰۰۰ Embedded نسخه‌ی ضعیف‌تر تراشه‌های دسکتاپ رایزن ۵۰۰۰ هستند که از هسته‌ها و رشته‌های کمتری بهره می‌برند. برای مقایسه، نسخه‌ی دسکتاپ رایزن ۹ ۵۹۵۰X و رایزن ۹ ۵۹۰۰X به‌ترتیب دارای ۲/۴ هسته و ۴/۸ رشته بیشتر نسبت به نسخه‌های Embedded رایزن ۹ ۵۹۵۰ و رایزن ۹ ۵۹۰۰ هستند. با این وجود میزان کش L3، توان مصرفی و فرکانس این تراشه‌‌ها با نسخه‌های دسکتاپ یکسان است.

ای ام دی رایزن 5000 Embedded

رایزن ۹ ۵۹۵۰E از ۱۲ هسته و ۲۴ رشته بهره برده و فرکانس پایه‌ی آن ۳.۴ گیگاهرتز می‌باشد اما تراشه‌ی ضعیف‌تر رایزن ۹ ۵۹۰۰E به ۱۰ هسته و ۲۰ رشته مجهز شده و فرکانس پایه‌ی آن ۳.۷ گیگاهرتز است. میزان کش L3 و توان مصرفی این دو تراشه‌ به‌ترتیب ۶۴ مگابایت و ۱۰۵ وات است.

در طرف دیگر، تراشه‌ رایزن ۷ ۵۸۰۰E دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته با فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز بوده و از ۳۲ مگابایت کش L3 و توان مصرفی ۱۰۰ وات بهره می‌برد. ای ام دی همچنین در تراشه‌ی رایزن ۵ ۵۶۰۰E از ۶ هسته، ۱۲ رشته و ۳۲ مگابایت کش L3 استفاده برده است. این تراشه از فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز و توان مصرفی ۶۵ وات بهره می‌برد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید