“رتبه جت سئو” جایگزینی برای رتبه الکسا - تکفارس 
“رتبه جت سئو” جایگزینی برای رتبه الکسا - تکفارس 

“رتبه جت سئو” جایگزینی برای رتبه الکسا

کسری نراقی
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - 00:39
“رتبه جت سئو” جایگزینی برای رتبه الکسا - تکفارس 

از ابتدای به وجود آمدن شبکه جهانی وب، همیشه چند سؤال مهم ذهن مخاطبان و صاحبان وبسایت‌ها را به خود مشغول می‌کند: پربازدیدترین سایت‌های جهان کدام‌ها هستند؟ بهترین سایت‌های جهان کدام‌ها هستند؟ و رتبه سایت من نسبت با سایر سایت‌ها چگونه است؟

ابزارهایی مثل الکسا و سیمیلاروب دقیقاً برای پاسخ به این سؤالات ایجاد شدند و هدف آن‌ها ایجاد یک سیستم رتبه‌بندی سایت و تعیین معیارهای لازم برای بررسی رتبه سایت بود. در این میان اما الکسا از شهرت ویژه‌ای برخوردار بود و بسیاری از سایت‌ها رتبه الکسا را معیاری برای موفقیت و فخرفروشی نسبت دیگران می‌دانستند. با وجود این که رتبه الکسا مشکلاتی اساسی داشت اما به عنوان معتبرترین سیستم بررسی رتبه سایت شناخته می‌شد. البته سیمیلاروب هم از شهرت بسیاری برخوردار است و حتی برخی آن را از سیستم رتبه‌بندی الکسا نیز بهتر می‌دانستند.

این داستان ادامه داشت تا این که الکسا مدتی قبل اعلام کرد که تمام فعالیت‌های خود از جمله سیستم  رنکینگ سایت الکسا (Alexa Rank) یعنی سیستم رتبه‌بندی سایت‌های الکسا را متوقف خواهد کرد. پس از این اتفاق بود که شرکت‌های بسیاری در ایران و جهان به فکر ارائه یک سیستم مشابه افتادند. همچنین بسیاری نیز سیمیلاروب را جایگزین الکسا کردند که رقیب دیرینه الکسا بود. در این مطلب یک ابزار ایرانی رتبه وبسایت که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است و می‌تواند جایگزین الکسا باشد را به شما معرفی خواهیم کرد.

مشکلات رتبه الکسا چه بود و چرا آمازون آن را متوقف کرد؟

شکی نیست که ابزار رنکینگ سایت الکسا مشهورترین و شاید بتوان گفت بهترین ابزار چک رتبه سایت بود اما چند ایراد اساسی داشت که نمی‌توان به سادگی آن‌ها را نادیده گرفت. در ادامه برخی از این مشکلات را بررسی می‌کنیم:

  • امکان بروز تقلبمهم‌ترین داده‌های الکسا برای رتبه‌بندی سایت‌ها از افزونه Alexa Toolbar به دست می‌آمد که در گوگل کروم، فایرفاکس و سایر مرورگرها نصب می‌شد. متخصصان زیادی روی این نکته تأکید می‌کردند که با نصب این افزونه روی مرورگر و بازدید مکرر از یک سایت، می‌توان رتبه الکسای آن را افزایش داد. همچنین با استفاده از کدهای جاوااسکریپت نیز امکان گرفتن بازدید مصنوعی برای سایت و در نتیجه افزایش رتبه الکسای آن وجود داشت.
  • نادیده گرفتن بازدیدهای موبایل و تبلت: از دیگر نقاط ضعف الکسا این بود که تنها بازدیدهای دسکتاپ بر روی رتبه سایت تأثیر داشت و عملاً در حق سایت‌هایی که بیشترین بازدیدشان از موبایل یا تبلت بود اجحاف می‌شد.
  • نادیده گرفتن بازدیدکنندگان فاقد افزونه الکسا: همان‌طور که گفتیم الکسا برای چک رتبه سایت، داده‌های خود را از طریق افزونه Alexa Toolbar جمع‌آوری می‌کرد. این باعث می‌شد که بازدید کسانی که این افزونه را نداشتند، در محاسبه رتبه سایت تأثیر نداشته باشد.

مشکلات فوق، مشکلاتی بودند که از همان ابتدا بسیاری از کارشناسان به آن اشاره می‌کردند و الکسا هم هیچگاه این مشکلات را آن طور که باید و شاید رفع نکرد. با این وجود الکسا تا آخرین روزهای عمر خود به عنوان یک سیستم رتبه‌بندی سایت، مورد استفاده همه سایت‌ها قرار می‌گرفت و همه برای مقایسه سایت‌ها از آن استفاده می‌کردند. اما چرا فعالیت الکسا به یکباره متوقف شد؟ بسیاری از افراد اعتقاد دارند که آمازون به دلیل همین مشکلات الکسا را بازنشسته کرد زیرا به اعتبار برند الکسا صدمه می‌زد، اما به اعتقاد نگارنده، عدم ایجاد سود مورد نظر آمازون، دلیل اصلی متوقف شدن فعالیت الکسا بود.

“رتبه جت سئو” جایگزینی برای رتبه الکسا - تکفارس 

رتبه جت سئو، بهترین جایگزین الکسا در ایران

همواره مخاطبان به دنبال یافتن برترین سایت‌ها هستند و بالا بودن رتبه یک وبسایت تأثیر مثبتی بر روی برند آن‌ها دارد. همچنین برندهای مختلف به دنبال مقایسه سایت‌ها خود با یکدیگر هستند تا از تأثیر مثبت رتبه خود روی ذهن مخاطب بهره لازم را ببرند. بنابراین یک ابزار رتبه‌بندی سایت دقیق که دارای یک سیستم رتبه‌دهی منصفانه و همه‌جانبه است، همواره مورد استقبال شرکت‌ها و مخاطبان قرار خواهد گرفت.

بررسی رتبه سایت و رنکینگ سایت های ایرانی با ابزار رتبه جت سئو

جت سئو یک ابزار ایرانی است که برای همین اهداف یعنی ایجاد یک سیستم رتبه‌بندی دقیق و منصفانه و بخصوص رتبه بندی سایت‌های ایرانی توسعه پیدا کرده است. جت سئو بر خلاف الکسا اطلاعات خود را تنها از یک افزونه به دست نمی‌آورد و همه بازدیدکنندگان وبسایت را در نظر می‌گیرد. اطلاعاتی نظیر کلمات کلیدی مهم وبسایت‌ها، رتبه کلمات کلیدی در گوگل، سرعت وبسایت، لینک‌های خارجی و داخلی وبسایت و … برای تخمین دقیق‌ترین رتبه بکار گرفته می‌‌شوند. با توجه به این که همه توسعه‌دهندگان این ابزار ایرانی هستند و از تکنولوژی‌های خارجی کمترین استفاده شده است، می‌توان جت سئو را یک پیشرفت بزرگ برای جامعه IT کشور به حساب آورد.

برای استفاده از ابزار رتبه جت سئو، به وبسایت آن یعنی Jetseo.ir مراجعه کنید و در منوی اصلی آن بر روی رتبه جت سئو کلیک کنید تا لیستی از پربازدیدترین سایت‌ها به شما نشان داده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.