شایعه: دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا ضعیف‌تر از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲S اولترا خواهد بود - تکفارس 
شایعه: دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا ضعیف‌تر از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲S اولترا خواهد بود - تکفارس 

شایعه: دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا ضعیف‌تر از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲S اولترا خواهد بود

افشین نوری
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - 16:15
گلکسی S23 اولترا

چند روز پیش شایعاتی درباره گوشی گلکسی S23 اولترا فاش شد که به یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی برای آن اشاره شده بود. اما حالا اطلاعاتی فاش شده است که نشان می‌دهند دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی به پای دوربین ۵۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲S اولترا نخواهد رسید.

شیائومی ۱۲S اولترا از سنسور IMX989 در دوربین اصلی خود استفاده کرده است در حالیکه گلکسی S23 اولترا قرار است از سنسور ISOCELL HP2 سامسونگ استفاده کند. حالا جزییات بیشتری در این زمینه فاش شده است. شیائومی ۱۲S اولترا اخیرا توانسته بود با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی خود آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S22 اولترا را در شرایط مختلف شکست بدهد‌.

طبق اطلاعات امروز، سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا دارای سایز پیکسلی ۰.۶ میکرومتر خواهد بود، در حالیکه سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ با همان ابعاد دارای سایز پیکسلی ۰.۶۴ میکرومتر است. به این ترتیب HP2 پیکسل‌های کوچکتری نسبت به HP1 خواهد داشت.

سنسور HP1 قرار است هفته آینده برای اولین بار روی گوشی موتو X30 پرو استفاده شود و خروجی تصاویر آن بعد از ترکیب پیکسلی برابر با ۱۲.۵ مگاپیکسل خواهد بود. این در حالیست که سنسور HP2 هم از فناوری ترکیب پیکسلی بهره خواهد برد و احتمالا تصاویری با همان رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل تولید خواهد کرد، اما شاید این تصاویر نویز کمتری داشته باشند.

حالا باید ببینم که این شایعه تا چه حد درست خواهد بود و آیا گلکسی S23 اولترا خواهد توانست در بخش دوربین شیائومی ۱۲S اولترا را شکست دهد یا نه.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.