ایلان ماسک: ربات انسان نمای اپتیموس باعث تحول در اقتصاد جهانی خواهد شد - تکفارس 
ایلان ماسک: ربات انسان نمای اپتیموس باعث تحول در اقتصاد جهانی خواهد شد - تکفارس 

ایلان ماسک: ربات انسان نمای اپتیموس باعث تحول در اقتصاد جهانی خواهد شد

افشین نوری
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - 09:22
ربات انسان نمای تسلا

ایلان ماسک دیروز در جلسه‌ای که با سهامداران تسلا داشت توضیحاتی درباره ربات انسان نمای این شرکت داد. به گفته ماسک، ربات اپتیموس ارزش بالایی نسبت به خودروها خواهد داشت و باعث ایجاد تحول بزرگی در اقتصاد جهانی خواهد شد‌.

تسلا سل گرشته از ربات انسان نمای اپتیموس در جریان مراسم AI Day پرده‌برداری کرد و احتمالا امسال نمونه اولیه آن را عرضه خواهد کرد. این ربات تقریبا شبیه با انسان خواهد بود و دارای بلندی ۱۷۵ سانتیمتر و وزن ۱۱۲ کیلوگرم خواهد بود. سرعت حرکت آن نیز ۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود و توانایی جابجایی ۲۰ کیلوگرم بار را خواهد داشت. ‌

طبق اطلاعاتی که تاکنون فاش شده است، اپتیموس از همان دوربین خودروهای تسلا در داخل چشمان خود استفاده خواهد کرد و قدرت پردازشی آن در حدود ۹ پتافلاپس خواهد بود و به‌طور خودکار دستورات ارسالی را اجرا خواهد کرد.

ماسک دیروز گفت که این ربات قادر به انجام کارهایی خواهد بود که انسان‌ها تمایلی به انجام آن‌ها ندارند و بنابراین با این ریات‌ها باید منتظر تحول بزرگی در دنیا باشیم و این موضوع می‌تواند سرآغاز یک دوران جدید باشد. 

ماسک درباره خودروهای تسلا نیز گفت که در بین این خودروها احتمالا مدل Y درآمد بیشتری برای این شرکت ایجاد خواهد کرد و این خودرو هم‌اکنون محبوب‌ترین خودروی الکتریکی دنیاست و به نظر می‌رسد سال آینده نیز جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. 

ماسک درباره خودروی سایبرتراک نیز گفت که قیمت آن ممکن است به خاطر افزایش نرخ تورم جهانی افزایش بیابد. ماسک همچنین درباره سیستم خودران تسلا گفت که این سیستم تاکنون در بیش از ۴۰ میلیون مایل مورد آزمایش قرار است و امسال این مسافت به ۱۰۰ میلیون مایل افزایش خواهد یافت. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید