ردمی نوت ۱۱T پرو آخرین گوشی شیائومی با نمایشگر LCD خواهد بود - تکفارس 
ردمی نوت ۱۱T پرو آخرین گوشی شیائومی با نمایشگر LCD خواهد بود - تکفارس 

ردمی نوت ۱۱T پرو آخرین گوشی شیائومی با نمایشگر LCD خواهد بود

افشین نوری
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - 08:12
ردمی نوت 11T پرو

در حالیکه در سال‌های اخیر استفاده از نمایشگرهای OLED در گوشی‌های هوشمند افزایش یافته است استفاده از پنل‌های LCD رو به کاهش رفته است و حتی در گوشی‌های میان‌رده نیز دیگر از این پنل‌ها استفاده نمی‌شود. 

حالا به نظر می‌رسد شیائومی هم قصد دارد استفاده از نمایشگرهای LCD را کنار بگذارد. ژانگ یو، مدیر گروه شیائومی، با انتشار پستی اعلام کرده است که گوشی ردمی نوت ۱۱T پرو آخرین گوشی این شرکت با پنل LCD خواهد بود. 

البته خیلی از مشتریان ردمی مخالف تغییر پنل‌های این گوشی‌ها به نوع OLED هستند چونکه معتقدند این کار باعث گران‌تر شدن آن‌ها خواهد شد. اما واقعیت این است که پنل‌های OLED روزبه‌روز در حال محبوب شدن هستند و چاره‌ای جز استفاده از آن‌ها نیست. بنابراین شرایط بازار اقتضا می‌کند که شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند به این سمت حرکت کنند.‌ 

لو وایبینگ رئیس برند ردمی شیائومی قبلا گفته بود که پنل‌هایLCD و OLED تفاوت‌های عمده‌ای باهم دارند و دیگر نمی‌توان در گوشی‌های جدیدتر که دارای فناوری‌های جدیدتری هستند از پنل‌های LCD استفاده کرد. ‌

در مورد گوشی ردمی نوت ۱۱T پرو هم شیائومی از یک پنل LCD سفارشی استفاده کرده است که امتیاز +A را از DisplayMate دریافت کرده است. این اولین نمایشگر LCD بازار با نرخ نوسازی بالا است که تائیدیه مذکور را دریافت کرده است. 

همانطور که شیائومی گفته این گوشی آخرین گوشی این شرکت با نمایشگر LCD خواهد بود و بابد منتظر بمانیم و ببینیم عکس‌العمل مشتریان نسبت به این موضوع چه خواهد بود. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.