فرکانس بوست تراشه رایزن ۹ ۷۹۵۰X برابر با ۵.۷ گیگاهرتز است - تکفارس 
فرکانس بوست تراشه رایزن ۹ ۷۹۵۰X برابر با ۵.۷ گیگاهرتز است - تکفارس 

فرکانس بوست تراشه رایزن ۹ ۷۹۵۰X برابر با ۵.۷ گیگاهرتز است

مهدی حلوائی
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - 17:30
رایزن 9 7950X

بر اساس گزارش‌های قبلی، فرکانس پایه‌ی تراشه‌ی ۱۶ هسته‌ای و ۳۲ رشته‌ای رایزن ۹ ۷۹۵۰X برابر با ۴.۵ گیگاهرتز بوده که ۹۰۰ هرتز از فرکانس تراشه‌ی رایزن ۵۹۵۰X بیشتر است. حالا گزارش جدیدی منتشر شده که فرکانس بوست این تراشه‌ی پرچمدار را ۵.۷ گیگاهرتز معرفی کرده است.

بر اساس اطلاعات فاش‌شده توسط ECSM_Official، تراشه‌ی ۱۲ هسته‌ای رایزن ۹ ۷۹۰۰X از فرکانس پایه‌ی ۴.۷ گیگاهرتز بهره خواهد برد و فرکانس بوست آن نیز ۵.۶ گیگاهرتز خواهد بود. همچنین فرکانس بوست تراشه‌های میان‌رده‌ی رایزن ۷ ۷۸۰۰X و رایزن ۵ ۷۶۰۰X نیز به‌ترتیب ۵.۴ گیگاهرتز (فرکانس پایه‌ی ۴.۵ گیگاهرتز) و ۵.۳ گیگاهرتز می‌باشد. گفته می‌شود که توان مصرفی تمامی تراشه‌های سری رایزن ۹ برابر با ۱۷۰ وات است اما تراشه‌های سری رایزن ۵ و ۷ از توان مصرفی ۱۰۵ وات بهره می‌برند.

فرکانس تراشه رایزن 9 7950X

پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۰۰ همچنین از ۱ مگابایت کش L2 بهره می‌برند اما کش L3 آن‌ها مشابه تراشه‌های سری رایزن ۵۰۰۰ خواهد بود. قرار است که این تراشه‌ها در تاریخ ۷ شهریور معرفی و در تاریخ ۲۴ شهریور به بازار عرضه شوند. انتظار می‌رود که جزئیات بیشتری از این تراشه‌ها در هفته‌های آینده منتشر شود.

منبع: VideoCardz

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید