سامسونگ حرف Z را از اسامی گوشی‌ های تاشو خود حذف می کند - تکفارس 
سامسونگ حرف Z را از اسامی گوشی‌ های تاشو خود حذف می کند - تکفارس 

سامسونگ حرف Z را از اسامی گوشی‌ های تاشو خود حذف می کند

افشین نوری
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - 16:07
گلکسی زد فلیپ 4 و زد فولد 4

سامسونگ ظاهرا قصد دارد حرف Z را اسامی گوشی‌های تاشو خود حذف کند. به این ترتیب گوشی‌های تاشو بعدی این شرکت بدون حرف زد نامگذاری خواهند شد و مثلا گلکسی زد فولد ۴، گلکسی فولد ۴ نامیده خواهد شد. به نظر می‌رسد این تغییر می‌تواند اتفاق خوبی باشد چراکه حرف Z نه‌تنها یک حرف اضافی به نظر می‌رسد بلکه باعث طولانی شدن اسامی گوشی‌ها نیز می‌شود‌.

افشاگری به نام Snoopytech فاش کرده است که سامسونگ قصد حذف حرف Z را از برند گوشی‌های تاشو خود دارد و امسال این تغییر را در گوشی فولد ۴ و فلیپ ۴ اعمال خواهد کرد. به این ترتیب، حرف Z روی جعبه گوشی‌ها چاپ نخواهد شد. این افشاگر گفته است که دلیل حذف این حرف ظاهراً استفاده نیروهای نظامی روسیه از آن است.

همانطور که می‌دانید حرف Z تبدیل به نماد جنگ روسیه علیه اوکراین شده و این حرف روی اکثر تجهیزات نظامی روسیه حک شده است. هنوز معنی این حرف مشخص نیست و برخی می‌گویند که این حرف به ابتدای نام زلنسکی اشاره دارد. البته وزیر دفاع روسیه گفته است که این حرف ابتدای کلمه za pobedu به معنای «برای پیروزی» است.

سامسونگ در حال حاضر حرف Z را از گوشی‌های تاشو خود در چندین کشور اروپایی از جمله لیتوانی، لتونی و استونی حذف کرده است و این گوشی‌ها هم‌اکنون با اسامی گلکسی فولد ۳ و گلکسی فلیپ ۳ به فروش می‌رسند.

سامسونگ قرار است گوشی‌های گلکسی فولد ۴ و فلیپ ۴ را در روز ۱۹ مرداد معرفی کند و این گوشی‌ها ارتقاهای مهمی در بحش‌های مختلف خواهند داشت.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید