افت ۱۳ درصدی بازار گوشی های هوشمند در اروپا - تکفارس 
افت ۱۳ درصدی بازار گوشی های هوشمند در اروپا - تکفارس 

افت ۱۳ درصدی بازار گوشی های هوشمند در اروپا

مهدی حلوائی
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - 11:46
بازار گوشی های هوشمند در اروپا

فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ در اروپا به پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۱۳ رسید و حالا بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت (Counterpoint)، فروش این محصولات در قاره‌ی سبز در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی نیز نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل با کاهشی ۱۳ درصدی روبه‌رو شده است.

گزارش کانترپوینت نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته‌ی میلادی با کاهشی ۱۱ درصدی به ۴۰.۳ میلیون واحد رسیده است. هرچند که در نگاه اول، عملکرد سامسونگ و اپل در این بازه‌ی زمانی قابل قبول به‌نظر می‌رسد اما فروش گوشی‌های این شرکت در مقایسه با سه‌ماهه‌ی گذشته با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

بازار گوشی های هوشمند در اروپا

سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ بدترین عملکرد خود در ده سال اخیر را داشت که علت اصلی آن نیز تعطیلی کارخانه‌های این شرکت در ویتنام بود. حالا امسال نیز خروج این غول فناوری کره‌ای از روسیه باعث شد تا فروش گوشی‌های آن در مقایسه با فصل ابتدایی سال ۲۰۲۲ کاهش داشته باشد. بر اساس گزارش کانترپوینت، این موضوع برای اپل نیز صدق کرده و خروج این شرکت از روسیه منجر به کاهش فروش گوشی‌های آن شده است.

بازار گوشی های هوشمند در اروپا

در طرف دیگر، شیائومی که در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ بهترین عملکرد خود در اروپا را به نمایش گذاشته بود، در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی نیز به‌لطف‌ خروج سامسونگ و اپل از روسیه، گوشی‌های بیشتری را در این کشور به‌فروش رساند. شرکت‌های اوپو و ریلمی نیز در این بازه‌ی زمانی شرایط متفاوتی را تجربه کردند. تعطیلی کارخانه‌ها در چین باعث افت شدید فروش گوشی‌های اوپو شد اما در طرف دیگر، ریلمی رشد دورقمی را تجربه کرد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید