SNE Research: چین ۵۶ درصد از بازار باتری خودرو الکتریکی را قبضه کرده است - تکفارس 
SNE Research: چین ۵۶ درصد از بازار باتری خودرو الکتریکی را قبضه کرده است - تکفارس 

SNE Research: چین ۵۶ درصد از بازار باتری خودرو الکتریکی را قبضه کرده است

افشین نوری
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - 07:48
باتری خودرو الکتریکی

طبق گزارش جدید موسسه تحقیقاتی SNE Research، سهم شرکت چینی CATL از بازار جهانی باتری خودرو الکتریکی در نیمه نخست ۲۰۲۲ در مقایسه به سال گذشته رشد داشته و از ۲۸.۸ درصد به ۳۴.۸ درصد رسیده است. 

این شرکت هم‌اکنون بزرگترین سازنده باتری خودرو الکتریکی دنیاست و همین موضوع باعث شده تا کشور چین با سهم ۵۶ درصدی برترین کشور دنیا در زمینه ساخت باتری خودرو الکتریکی باشد. 

 در رده دوم، بعد از CATL شرکت LG Energy Solution قرار گرفته و بعد از آن دوباره یک شرکت چینی دیگر به نام BYD قرار گرفته است. سهم BYD از ۶.۸ درصد به ۱۱.۸ درصد افزایش یافته و نکته جالب اینکه در بین ۱۰ شرکت برتر سازنده باتری خودروی الکتریکی علاوه بر CATL و BYD چهار شرکت چینی دیگر نیز حضور دارند که عبارتند از: CALB، Gotion، Sunwoda و SVOLT. 

باتری خودرو الکتریکی

همانطور که گفته شد شرکت کره‌ای LG Energy Solution در جایگاه دوم قرار گزفته است، اما  سهم این شرکت نسبت به سال گذشته از ۲۳.۸ درصد به‌۱۴.۴ کاهش یافته است. در مجموع، سهو شرکت‌های کره‌‌ای از ۳۴.۹ درصد در سه ماهه اول امسال به ۲۵.۸ درصد رسیده است. دو شرکت کره‌ای دیگر به نام‌های Samsung SDI و SK On نیز جزو ۱۰ شرکت برتر سازنده باتری خودرو الکتریکی هستند و سهم اولی از ۵.۸ به ۴.۹ درصد کاهش و سهم دومی از ۵.۳ به ۶.۵ درصد افزایش یافته است. یک شرکت ژاپنی به نام Japanese Panasonic هم در این لیست حضور دارد که سهمش از ۱۵ به ۹.۶ درصد کاهش یافته است. 

در کل، به نظر می‌رسد که چین در حال سیطره بر بازار باتری خودرو الکتریکی است و این کشور هم‌اکنون در حال افزایش حضور خود در آمریکای شمالی و اروپا است. این کشور همچنین در حال ساخت ۸۵ کارخانه جدید تولید باتری خودرو برقی به ارزش حدود ۸۸.۴ میلیارد دلار است. 

حضور چین در کره جنوبی هم افزایش یافته است بطوریکه هم‌اکنون خودروی الکتریکی Kia Niro از باتری شرکت CATL استفاده می‌کند و شرکت SsangYong Motor هم قصد دارد به‌زودی یک خودرو برقی با باتری شرکت BYD عرضه کند. هیوندای و CATL نیز اخیرا یک قرارداد همکاری باهم امضا کرده‌اند.

‌منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.