شیائومی از عینک واقعیت افزوده Mijia AR  رونمایی کرد - تکفارس 
شیائومی از عینک واقعیت افزوده Mijia AR  رونمایی کرد - تکفارس 

شیائومی از عینک واقعیت افزوده Mijia AR رونمایی کرد

افشین نوری
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - 09:25
شیائومی

فناوری واقعیت افزوده روزبه‌روز در حال پیشرفت است و شرکت‌های مختلفی مثل گوگل، اپل و فیس بوک در حال توسعه این فناوری هستند و ما به‌زودی شاهد محصولات متنوعی در این زمینه خواهیم بود که شامل هدست‌ها و عینک‌های واقعیت افزوده خواهند بود. 

شیائومی نیز امروز با معرفی یک عینک واقعیت افزوده به نام Mijia AR وارد این بازار شده است. این عینک مجهز به دوربینی با زوم هیبریدی ۱۵ برابر و یک تراشه اسنپدراگون ۸ است. پیش‌سفارش این عینک از امروز آغاز شده است و قیمت آن ۳۹۹ دلار خواهد بود. 

طراحی عینک Mijia AR تقریبا شبیه به آن چیزی است که ما قبلا دیده بودیم بطوریکه دوربین‌های آن در لبه‌های عینک ‌نصب شده و چندین لنز برای آن در نظر گرفته شده است. این عینک هرچند ضخیم به نظر می‌رسد اما وزن آن فقط ۱۰۰ گرم است که وزن بسیار کمی برای یک عینک هوشمند است. 

شیائومی

عینک Mijia AR از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی Quad Bayer و یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکی استفاده می‌کند که به‌گفته شیائومی این دوربین دارای زوم اپتیکال ۵ برابر و زوم هیبریدی ۱۵ برابر است. ‌

این عینک می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن Mijia به موبایل وصل شود و شما از طریق آن می‌توانید عکس‌های خود را وارد آن کنید یا آن‌ها را به اشتراک بگذارید. شیائومی در داخل این عینک از یک تراشه ۸ هسته‌ای اسنپدراگون در کنار ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است.

نمایشگر این ساعت ترکیبی از یک پنل Micro OLED  و یک ‌منشور اپتیکی است و از استاندارد Rheinland پشتیبانی می‌کند. این عینک دارای بازدهی نور ۶۰ درصد است.  

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید