ویدیو تست دوام ناتینگ فون ۱ منتشر شد [تماشا کنید] - تکفارس 
ویدیو تست دوام ناتینگ فون ۱ منتشر شد [تماشا کنید] - تکفارس 

ویدیو تست دوام ناتینگ فون ۱ منتشر شد [تماشا کنید]

افشین نوری
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - 09:30
ناتینگ فون 1

بعد از معرفی گوشی ناتینگ فون ۱، خیلی از کارشناسان  شروع به بررسی جنبه‌های مختلف این گوشی کرده‌اند و برای مثال قابلیت تعمیرپذیری آن را بررسی کرده‌اند. در همین راستا، کانال یوتیوبی JerryRigEverything قابلیت دوام این گوشی را با انتشار ویدیویی بررسی کرده است. 

گوشی ناتینگ فون ۱ یک گوشی خاص با طراحی ویژه است‌که در در ساخت آن از چندین لایه محافظتی استفاده شده است و وجود همین لایه‌ها باعث شده تا مقاومت آن در برابر خراش بسیار بالا باشد. 

تست دوام فون ۱ ابتدا با آزمایش خراش شروع شده است و همانطور که در ویدیو مشاهده می‌کنید این گوشی تا سطح ۶ سختی Mohs هیچ خراشی بر نداشته است، اما در سطح ۷ خراش‌های عمیق‌تری را برداشته است. این ویژگی ناتینگ فون ۱ باعث خواهد شد تا وسایلی مثل کلید خودرو نتوانند خراشی روی آن ایجاد کنند. البته باید ذکر کنیم که  پوشش گوریلا گلس ۵ این گوشی هرچند مقاومت بالایی در برابر خراش دارد اما در برابر اشیا تیز تا یک حدی مقاوم است. 

لبه‌های گوشی نیز تحت تست خراش با چاقو قرار گرفتند و به نظر می‌رسد ادعای ناتینگ در مورد آلومینیومی بودن لبه‌ها درست بوده است. ناتینگ فون ۱  سپس در معرض شعله فندک قرار گرفت است تا مقاومت آن در برابر آتش مورد بررسی قرار بگیرد.  در این آزمایش، نمایشگر گوشی توانسته بعد از ۴۰ ثانیه قرار گرفتن در معرض شعله فندک کارآیی خود را مجددا به دست آورد.

بعد از این تست، آزمایش خم کردن روی گوشی انجام شده است و همانطور که می‌بینید مقاومت آن در برابر فشار با دو انگشت دست بسیار بالاست. با این حال، بعد از برداشتن فشار از روی گوشی می‌توان صدا ترک خوردگی جزئی را شنید. با اعمال فشار بیشتر ، قسمت‌هایی از اطراف آنتن گوشی جدا می‌شود که البته با برداشتن فشار به حالت نرمال برمی‌گردد. مقاومت بالای ناتینگ فون ۱  در برابر خمش نشان می‌دهد که در ساخت آن از  مکانیزم قدرتمندی استفاده شده است.‌‌

با این ترتیب، ناتینگ فون ۱ توانست آزمایش‌های دوام را به سلامت پاس کند و‌ به جز یک خم‌شدگی کوچک هیچ‌ مشکل دیگری پیدا نکند. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.