اپل در صدر بازار تبلت ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
اپل در صدر بازار تبلت ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

اپل در صدر بازار تبلت ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - 20:10
تبلت

افزایش میزان تقاضا برای کامپیوترهای قابل حمل در ابتدای مراحل پاندمی کرونا باعث شد تا فروش تبلت‌ها با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شود اما میزان تقاضا برای این محصولات در چند فصل اخیر رو به کاهش بوده است. با این وجود برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی تبلت موفق شدند تا در این شرایط نیز به فروش مناسبی دست پیدا کنند.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، میزان فروش تبلت‌ها در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشایه در سال ۲۰۲۱ با کاهشی ۱۵ درصدی به ۳۸.۹ میلیون واحد رسیده اما شرکت IDC اعلام کرده است که این بازار با رشد ناچیز ۰.۱۵ درصدی، فروش ۴۰.۵ میلیون واحدی را تجربه کرده است. هرچند که این دو شرکت بر سر میزان فروش تبلت‌ها با یکدیگر اختلاف نظر دارند، اما هر دوی آن‌ها اپل را به عنوان برترین شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ معرفی کرده‌اند.

فروش جهانی تبلت

اپل موفق شد تا در بین ماه‌های آپریل تا ژوئن تعداد ۱۲.۶ یا ۱۴.۸ میلیون آیپد را به‌فروش برساند و ۳۱ یا ۳۸ درصد از بازار این محصولات را به خود اختصاص دهد. هر چند که آمار فروش تبلت‌های اپل به‌طور دقیق مشخص نیست اما بدون شک این شرکت عملکرد بهتری را نسبت به سایر رقبا در این بازار به‌ثبت رسانده است. سامسونگ نیز با افتی دورقمی نسبت به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ در رتبه‌ی دوم لیست برترین شرکت‌های تولیدکننده تبلت‌ در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.

فروش جهانی تبلت

عملکرد ضعیف سامسونگ باعث شد تا بازار تبلت‌های اندرویدی افت ۲۱ درصدی را تجربه کند. همچنین سهم سیستم‌عامل اندروید برای اولین بار در یک دهه‌ی اخیر به کمتر از ۵۰ درصد رسید و سهم سیستم‌عامل‌های آیپد او اس و ویندوز نیز به‌ترتیب به ۳۸ و ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید