تیک تاک به‌زودی سرویس TikTok Music را برای علاقمندان موزیک راه‌اندازی می کند - تکفارس 
تیک تاک به‌زودی سرویس TikTok Music را برای علاقمندان موزیک راه‌اندازی می کند - تکفارس 

تیک تاک به‌زودی سرویس TikTok Music را برای علاقمندان موزیک راه‌اندازی می کند

افشین نوری
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - 18:41
تیک تاک به‌زودی سرویس TikTok Music را برای علاقمندان موزیک راه‌اندازی می کند - تکفارس 

تیک تاک در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی در جهان است و خیلی از شرکت‌ها از جمله اینستاگرام و یوتیوب به‌تقلید از آن، سرویس‌های مشابه ریلز و شورتش را ارائه کرده‌اند. 

به نظر می‌رسد خیلی از کاربران تیک تاک علاوه بر ویدیوهای کوتاه، علاقمند به جستجوی موزیک در این شبکه اجتماعی نیز هستند و به همین‌خاطر تیک‌تاک تصمیم گرفته است یک سرویس جدید به نام تیک تاک موزیک (TikTok Music) راه‌اندازی کند. 

طبق اسنادی که امروز منتشر شده است، شرکت ByteDance مالک ‌تیک تاک، نشان تجاری TikTok Music را اداره ثبت اختراع آمریکا به ثبت رسانده است و قرار است بعد از راه‌اندازی، به کاربران اجازه خرید، پخش، ‌اشتراک‌گذاری و دانلود موزیک را بدهد. همچنین در این سرویس  امکان درست کردن پلی‌لیست و کامنت گذاشتن زیر موزیک‌ها وجود خواهد داشت. ‌

البته ByteDance تجربه راه‌اندازی سرویس پخش موزیک را دارد و چند سال پیش سرویس Resso را در هند، برزیل و اندونزی ارائه کرد. در واقع به نظر می‌رسد که Resso یک پروژه آزمایشی و پایلوت بود بطوریکه TikTok Music قرار است بسیاری از قابلیت‌های آن را به ارث ببرد.

در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌ها دارای چندین اپلیکیشن هستند و‌ تیک تاک نیز می‌تواند از این فرصت استفاده کند و مثل فیس بوک و اینستاگرام پلتفرم‌های مختلفی داشته باشد. بد نیست بدانید که سرویس Resso رشد قابل‌توجهی در این چند سال داشته است بطوریکه سال گذشته رشد ۳۰۸ درصدی را تجربه کرد، در حالیکه اسپاتیفای فقط ۳۸ درصد رشد کرده بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.