خرید ارزانترین پروازهای داخلی از اپلیکیشن سفرمارکت - تکفارس 
خرید ارزانترین پروازهای داخلی از اپلیکیشن سفرمارکت - تکفارس 

خرید ارزانترین پروازهای داخلی از اپلیکیشن سفرمارکت

کسری نراقی
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - 15:44
خرید ارزانترین پروازهای داخلی از اپلیکیشن سفرمارکت - تکفارس 

راحت‌ترین راه برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما، مراجعه آنلاین به سایت‌های مختلف فروش یا معرفی بلیط پروازهای داخلی و خارجی است. در گذشته برای اطلاع از این پروازها، حتما باید به روزنامه‌ها یا آژانس‌های هواپیمایی مراجعه می‌کردیم؛ اما در سال‌های اخیر، با رشد تکنولوژی و استفاده همگانی مردم از اینترنت، دریافت اطلاعات بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از گذشته شده است. شما می‌توانید با یک کلیک ساده، از فهرست پرواز های داخلی، پروازهای خارجی، قیمت تور های داخلی، قیمت تور های خارجی و غیره باخبر شوید. در نتیجه، بهترین راه برای اطلاع از لیست پروازهای ارزان قیمت داخلی، مراجعه به سایت‌های مختلفی چون سفرمارکت است که این اطلاعات را به نمایش می‌گذارند یا برخی دیگر از سایت‌ها که مستقیما شما را به درگاه رزرو و پرداخت مبلغ هدایت می‌کنند. در این حالت شما با مشخص کردن تاریخ سفر خود و انتخاب فرودگاه مبدأ و مقصد، قیمت‌هایی که ایرلاین‌های مختلف عرضه کرده‌اند را مشاهده می‌کنید.

مسیرهای پرتردد پروازی داخلی

قیمت بلیط هواپیما در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته است و برخی از مسیرهای پروازی داخلی بسیار گران‌تر از چیزی که باید باشند هستند. از همین رو پیدا کردن جواب این سوال که کدام پروازهای داخلی ارزانترند، به شما کمک می‌کند تا هنگام سفرهای درون کشوری یا پروازهای داخلی، پروازهای ارزان‌تر را از نظر دور نگه ندارید.

مسیرهوایی یا «airway» و «air route»، به کریدوری تعریف شده که یک مکان مشخص را به مکان مشخصی دیگر و در ارتفاعی معین وصل می‌کند گفته می‌شود. تهران، فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی، کانون پروازهای داخلی و خارجی ایران است. بیشترین هواپیماها از باند این دو فرودگاه بلند می‌شوند و روزانه تعداد زیادی مسافر را به اقصاء نقاط ایران و جهان می‌رسانند. جالب است بدانید فرودگاه امام خمینی صرفا برای پروازهای خارجی نیست و برخی از پروازهای داخلی نیز در این فرودگاه رفت و آمد می‌کنند. البته این پروازها در فرودگاه مهرآباد نیز به قوت خویش پابرجا هستند؛ فرودگاه امام تنها به عنوان یک یار کمکی عمل می‌کند. پس از این فرودگاه‌ها، فرودگاه هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه کیش در رتبه‌های بعدی هستند و تعداد هواپیماهایی که از این سه شهر به مقصد هم و دیگر شهرها در پروازند بسیار زیاد است؛ اما بیایید با پرترددترین مسیرهای پروازی ایران آشنا شوید.

خرید ارزانترین پروازهای داخلی از اپلیکیشن سفرمارکت - تکفارس 

پرواز تهران مشهد

با توجه به بعد مذهبی  شهر مشهد و قرار گرفتن حرم مطهر امام هشتم شیعیان در این شهر، بدیهی است که پر رفت و آمدترین مسیرهای پروازی باشد. روزانه پروازهای بسیاری در باند این فرودگاه نشسته و بلند می‌شوند. مسیر بلیط هواپیما مشهد از مبدا تهران نیز بیشترین سهم این پروازها را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید رتبه دوم در اختیار پرواز برگشت این مسیر، یعنی پرواز مشهد تهران است.

پرواز تهران کیش

کاربرد اصلی جزیره کیش، جهت بهرمندی از زیبایی‌های طبیعی این جزیره و سفر و خوشگذرانی است. به همین خاطر در تابستان و عید نوروز، مسیرهای پروازی منتهی به این جزیره بسیار شلوغ خواهد شد. علت دیگر وجود فراوانی تور کیش است و چون این تورها با قیمت بسیار پائین و غالبا با هواپیما مسافران را به کیش می‌رسانند، باعث شلوغ شدن این مسیر هوایی می‌شوند. تعداد بالای تورهای کیش از طرفی باعث بالا رفتن میزان پروازهای چارتری این مسیر می‌شود که این خود عامل مهمی در کاهش قیمت بلیط کیش است.

پرواز تهران شیراز

شیراز از جمله پر رفت‌وآمد ترین مسیرهای پروازی کشور است. با توجه به اینکه این شهر از منظر توریستی بسیار مورد توجه است، در تمام فصول سال بویژه در فصل تعطیلات و عید نوروز، به یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای پروازی ایران تبدیل می‌شود. مسیر شیراز تهران رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است.

مسیرهای ارزان قیمت داخلی کدامها هستند؟

تمام مسیرهای پرترددی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، معمولا در فصول غیر تعطیلات با قیمت کمتری عرضه می‌شوند؛ زیرا تقربیا هر روز هواپیماهایی از باندهای فرودگاه برای رفتن به این شهرها بلند می‌شوند و بلیط وجود دارد و چون هواپیما باید با تکمیل ظرفیت پرواز کنند، بلیط‌ها را بعضا با کمتر از نصف قیمت عرضه می‌کنند؛ در نتیجه در پائیز و زمستان قیمت بلیط هواپیما بسیار کمتر است. مقاصد پرطرفدار با فرودگاه‌های متعدد، پروازهای برنامه‌ریزی‌شده بیشتری دارند؛ بنابراین می‌توانید فرصت بهتری برای یافتن یک بلیط ارزان قیمت داشته باشید. ارزان بودن یک مسیر پروازی به فاصله‌ای که بین دو فرودگاه وجود دارد نیز وابسته است و بر اساس آن محاسبه می‌شود. به علاوه به ایرلاینی که انتخاب می‌کنید تا با آن پرواز کنید نیز بستگی دارد. برخی از شرکت‌های هواپیمایی بر اساس کیفیت و محبوبیتی که دارند، معمولا گران‌تر هستند. با توجه به همین مسائل و با درنظر گرفتن مسائل گوناگون، مسیرهای تهران مشهد، تهران کیش و تهران شیراز قیمت کمتری دارند. در این بین سهم بلیط های عرضه شده به صورت چارتری و تورهای بسیاری که به این شهرها وجود دارد را نیز نباید دست کم گرفت.

خرید ارزانترین پروازهای داخلی از اپلیکیشن سفرمارکت - تکفارس 

 

پرواز چارتری چیست؟

حتما شما هنگام خرید بلیط هواپیما با کلمه «چارتری» در کنار برخی از پروازها موجه شده‌اید. شاید برایتان جالب باشد بدانید چارتر چیست و چه مزایایی دارد. پرواز چارتر پروازی بدون برنامه است که بخشی از یک مسیر معمولی خطوط هوایی نیست. یعنی در حالت عادی وجود ندارد؛ اگر اصطلاح «چارتر» را در فرهنگ لغت جستجو کنید، متوجه خواهید شد که اساساً به معنای اجاره یا اجاره دادن است. بنابراین، در اصل، یک شرکت هواپیمایی چارتر، هواپیمایی است که بر اساس پروازهای «اجاره‌ای» عمل می‌کند. در این حالت، هواپیما توسط یک شرکت خاص، مثل یک آژانس گردشگری، برای یک تور رزرو می‌شود. آژانس مورد نظر تمام بلیط‌های هواپیما را می‌خرد. به طور مثال برای تور کیش، یک هواپیما از تهران اجاره می‌شود تا کسانی که تور کیش را خریدند به این جزیره بروند؛ اما تا موعد مقرر، تمام تورها به فروش نمی‌رسد؛ در این حالت چند بلیط باقی می‌ماند که تا ۲۴ ساعت پیش از حرکت هواپیما به صورت چارتری و با قیمت بسیار پائین‌تری به مردم عادی فروخته می‌شود. مزیت دیگر پروازهای چارتر این است که چون اجاره شده هستند، معمولا بدون توقف در فرودگاه حاشیه‌ای، مستقیما شما را به مقصد می‌رسانند. در نتیجه یکی از ارزانترین انواع بلیط هواپیما داخلی، پروازهایی هستند که به صورت چارتری به حرکت در می‌آیند. به همین خاطر، شهرهایی که مقاصد گردشگری به حساب می‌آیند و تعداد تورهایی که به سمت آن‌ها صورت می‌گیرد بیشتر است، امکان پرواز چارتری بیشتری دارند و در نتیجه ارزان‌تر هستند.

 

بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری، یکی از راه‌های پرداخت کمتر پول برای یک سفر هوایی است. در این حالت، شرکت‌های هواپیمایی در لحظه آخر حرکت هواپیما، اگر همچنان صندلی خالی داشته باشند و حجم درخواست‌ها بسیار پائین باشد، اقدام به فروش بلیط به قیمت کمتر می‌کنند. در این راستا باید گفت پروازهای رفت و برگشت همیشه ارزانترین نیستند. گاهی اوقات با رزرو دو بلیط یک طرفه، صرفه جویی بیشتری می‌کنید و به شما این امکان را می‌دهد تا خطوط هوایی را با هم ترکیب کنید. به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر زمان پرواز برای شما اهمتی ندارد، هم برای رفت و هم برگشت یک طرفه جستجو کنید تا ببینید کدام پروازهای لحظه آخری بهترین قیمت را دارند. با نزدیک شدن به تاریخ حرکت، قیمت پروازها ممکن است کاهش یابد و شما بتوانید یک بلیط لحظه آخری ارزان پیدا کنید. مسیر تهران کیش معمولا مملو از بلیط های لحظه آخری است. این مسیر در تابستان شلوغ‌تر از هر زمان دیگری است و افراد بسیاری به قصد تفریح به سمت این جزیره پرواز می‌کنند. درنتیجه مسیر پروازی نسبتا ارزان‌قیمتی است. دوم مسیرهای پروازی به سمت تهران است. تهران پایتخت کشور ما است و به همین خاطر افراد بسیاری به دلایل مختلف به این شهر سفر می‌کنند. در نتیجه بلیط ‌های لحظه آخری چارتری بسیاری از فرودگاه سراسر کشور به سمت مهرآباد وجود دارد. قابل حدس است که در مسیر پروازی تهران مشهد نیز امکان یافت بلیط لحظه آخری با قیمت ارزان وجود دارد. به همین ترتیب، در مسیرهای شیراز، اصفهان، تبریز و بندرعباس نیز شما امکان خرید بلیط لحظه آخری را دارید.

انواع کلاس های پروازی و تفاوت آن‌ها

اکثر هواپیماها سه نوع کلاس پروازی را در هر سفر ارائه می‌دهند. اکونومی، فرست کلاس و بیزنس کلاس( تجاری). این سه در قیمت و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند با هم فرق دارند. نوع اول که متداول‌ترین نوع است، به اکونومی یا اقتصادی شهرت دارد. در پرواز به صورت اکونومی، شما مبلغ کمتری پرداخت می‌کنید و به صورت کاملا عادی به سفر می‌روید. در مسیرهای داخلی که مسافت و مدت زمان پرواز کم است، غالب مردم نوع اکونومی را ترجیح می‌دهند. امکانات این کلاس پروازی بسیار کم است و در حقیقت شما تنها بر روی یک سری صندلی منظم که در کنار هم قرار دارد می‌نشینید و بدون پذیرایی خاصی تا چند ساعت بعد به مقصد می‌رسید. نوع دوم بیزنس کلاس یا تجاری است. تفاوت این کلاس با نوع قبلی کاملا محسوس است؛ بویژه در نوع صندلی. بسیاری از هواپیمایی‌های ایران، صندلی‌های راحت با قابلیت تبدیل به تخت‌خواب را در کلاس تجاری خود مجهز کرده‌اند تا آرامش خاطر بیشتری برای مسافران فراهم کنند. در این سفر اگر تایم پرواز به یکی از وعده‌های غذایی همزمان باشد و ساعت پرواز نسبتا طولانی، شما می‌توانید از منوی هواپیما غذا سفارش دهید یا حتی در برخی از ایرلاین‌ها مثل «ایران ایر تور»، پیش از سفر غذای پیشنهادی خود را وارد منو کنید. کیفیت غذا در بیزنس کلاس بالا است و سرو آن‌ها در ظروف چینی و قاشق و چنگال‌های استیل به جای ظروف پلاستیکی صورت می‌گیرد. این کلاس مشخصا قیمت بسیار بیشتری نسبت به اکونومی دارد. و اما سومین و گران‌ترین کلاس پروازی که فرست کلاس نام دارد، خدمات بسیار بیشتر و بهتری را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. مهم‌ترین نکته حریم شخصی فوق‌العاده‌ی این نوع کلاس پروازی است از همین رو این نوع پرواز بیشتر مختص به سلبریتی‌ها، سیاست‌مدارها و افراد مهم جهان است. صندلی‌ها بیشتر به مبل شباهت دارند و به ارحتی به حالت تخت‌خواب درمی‌آیند. منوی غذا نیز هر زمان که شما بخواهید در دسترس‌تان است و غذاها توسط سرآشپزهای معروف پخت می‌شوند. این نوع کلاس پروازی قیمت بسیار بیشتری دارد و غالب سود هواپیماها از همین طریق به دست می‌آید. با این تفاسیر، بدیهی است که در کنار پاسخ به این سوال که کدام پروازهای داخلی ارازنترند، باید گفت تنها پروازهای اکونومی را می‌توان درنظر داشت.

خرید ارزانترین پروازهای داخلی از اپلیکیشن سفرمارکت - تکفارس 

مزیت سفرهوایی چیست؟

شاید به نظر برسد سفر با هویپما یا خرید تورهایی که با هواپیما شما را به مقصد مورد نظر می‌رسانند، گران باشد؛ اما بیایید یک دور با هم مزیت‌هایی که سفر با هواپیما برای شما خواهد داشت را مرور کنیم. مسئله اول امنیت سفرهای پروازی است. درست شنیدید! به نسبت تمام وسابل نقلیه عمومی که در ناوگان مسافربری کشور و حتی جهان وجود دارند، هواپیما کمترین میزان آسیب و نقص را در آمارها دارد. این به دلیل کنترل شدیدی است که بر خطوط هوایی می‌شود تا از هر گونه تصادف مانعی به عمل آید. نکته بعدی سرعت انتقال هواپیماها است. در دنیای امروز سرعت حرف اول را می‌زند. بعضی از جابه‌جایی‌ها حیاتی است و انسان‌ها باید به یک طریق خود را در حداکث سرعت به مقصد مورد نظر برسانند. درنتیجه وجود یک وسیله مثل هواپیما که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌گردد ضروری است. مورد بعدی راحتی سفر با هواپیما است. در یک سفر هوایی، شما راحتی بیشتر و خدمات بهتری را دریافت خواهید کرد و با خاطری آسوده به مقصد می‌رسید. این امکان در سایر وسایل با میزان کمتری وجود دارد. مجموع این موراد و نکات جزئی‌تر دیگری باعث شده تا افراد علاقمند به سفر با هواپیما باشند.

بدیهی است که قیمت بلیط هواپیما نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر است و این به دلایلی که در ذکر محاسن هواپیما اشاره کردیم بازمی‌گردد؛ اما با این حال برای افرادی که نه به قصد انجام یک کار، که به قصد مسافرت و تفریح به سمت شهر خاصی برنامه‌ریزی می‌کنند، اطلاع از مسیرهایی که قیمت کمتری دارند کمک‌کننده است تا بهترین تصمیم را بگیرند. این‌چنین می‌توانند با صرفه‌جویی در قیمت بلیط هواپیما، با خیال راحت‌تری قیمت هتل، قیمت رستوران و کافی‌شاپ و مواردی از این دست را چک کنند. به هر ترتیب ما در این مقاله به شما نشان دادیم که پروازهایی که در خطوط هوایی پر رفت‌وآمد هستند، امکان بلیط لحظه آخری چارتری در آن‌ها بیشتر است و در حالت اکونومی قرار دارند، ارزان‌تر هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید